Bilder

Hei igjen
Som jeg var inne på i innlegget om polering av aluminium så sliter jeg med bilder.
Jeg får ikke lastet opp mer enn et (noen gangerto) bilder.
Jeg får til først å laste opp tre bilder, så skal jeg forehands granske, så forsvinner ett eller to
og jeg står igjen med ett bilde.
Skal jeg legge inn flere bilder må jeg ta ett og ett og sende ut i forumet.
Kan det være min PC som er for gammel :?: Den er 6 - 7 år, og det grenser jo nesten
til en antkkvarisk EDB maskin :mrgreen:
Vidar
 

Lasse L

Member
Hej, jag håller på att komma till rätta med iPhone-bilderna som gärna visas roterade ett halvt varv. Om man tar bilder med iPhone så blir det rätt om man ser till att volymknapparna pekar nedåt. Har med meta-data i bilderna som kan vara svårtolkade i pc-miljö att göra.

Försöker få med två bilder via Bilagor / lägg till filer / Placera inom inlägget


IMG_0504.jpg
 

Lasse L

Member
Drog in filerna från utforskaren, tryckte sedan på "Placera inom inlägget" och tryckte isär bilderna med två enter.

Volymen nedåt med iPaden blev inte så bra..
 

Lasse L

Member
Försöker med två bilder till, iPad (gammal 2014) volymknapp uppåt. Infogade via "Lägg till filer" / "Placera inom inlägget"

Två entertryckningar före varje "[attachment osv]"


IMG_0573.JPG


IMG_0572.JPG
 
Det är definitivt någon bugg i systemet. Och har så varit sedan den senaste uppdateringen av forumet. Det går bara att lägga in en bild i varje post och när man postat får man dessutom nedanstående felmeddelande:

Skärmklippbugg.JPG

Själv har jag slutat använda forumets bildfunktion och länkar från en extern bilduppladdningsplats istället. Så här:







 

Lasse L

Member
Om man lägger till bilder via "Bilagor / Lägg till filer / Placera inom inlägget " placerar systemet filerna enligt bilden:klamrar.png

Men man behöver skilja på dem med ett enter-tecken (Testade blanksteg men det funkade inte) så att det ser ut så här:

 

Lasse L

Member
Bjarne, det verkar fungera bra att länka som du gör.

Är några av dina länkade bilder tagna med iPhone eller iPad?
 
Lasse L skrev:
Bjarne, det verkar fungera bra att länka som du gör.

Är några av dina länkade bilder tagna med iPhone eller iPad?

Nope, riktig kamera.

Nackdelen med de där gratisuppladdningstjänsterna är ju att de förr eller senare vill tjäna pengar och tar bort bilderna. Hur många trådar på olika forum har inte blivit helt oläsliga sedan Photobucket sabbade dem? Och Tinypic verkar inte heller funka. Nu kör jag med imgbb.

Det enklaste är ju ett forum med egen bilduppladdning. Synd att det inte fungerar riktigt som det är tänkt.
 
Top