Alu tank

Ybbe64

New member
Hej på er.
Två frågor bara tänker köpa alu tank från England (dyrt jag vet) har hittat 2 firmor Norville motors och RGM motors. Någon som har erfarenhet av dessa firmor? Andra frågan har även tittat på oljetank (som sitter centrerad) om det är någon som har det. Hur löser man batteriet flyttas det i så fall vart?
Mvh Ybbe 64
 

camenius

Well-known member
Ett svar kan du få från mig och det gäller RGM. Bra leverantör. Snabb och tillförlitlig. Vi är många i klubben som handlat är.
 
Ybbe64 skrev:
Hej på er.
Två frågor bara tänker köpa alu tank från England (dyrt jag vet) har hittat 2 firmor Norville motors och RGM motors. Någon som har erfarenhet av dessa firmor? Andra frågan har även tittat på oljetank (som sitter centrerad) om det är någon som har det. Hur löser man batteriet flyttas det i så fall vart?
Mvh Ybbe 64

Har en produktions-racer-tank i alu från Norvil. Helt okej. Bra passform och inga läckor efter mer än tio år på hojen. Kanske inte ett mästerverk i jämförelse med tankar från exempelvis The Tank Shop. Å andra sidan kostade den inte heller 12 000:- eller hade en väntetid på några år.

005combeach.JPG

Det finns central-oljetankar med batterificka i framkant. Har också sett en del som gömt batteriet på en liten hylla nere bakom växellådan. Inte så servicevänligt, dock. Annars kan man ju köra utan batteri med magisk svart låda. (power box)
 
Top