Aktivitet

vidar hjelm johansen

Active member
Hei
Jeg syntes å registrere at aktiviteten på forumet har hatt en nedadgående tendens :cry:
Jeg mener bestemt at det var mer som skjedde her tidligere , ifjord og årene før.
Er alt i orden der ute , alle sykkler går som de skal :?: , ingen problemer med noen ting. :?:
Det er jo i tilfelle bra, men litt kjedelig,
Det må da være noen spørsmål som trenger et svar, eller et problem som må løses.
Jeg sliter som nevnt i" Teknik og mekketips" med starteren min, som havarerte.
Driver nå å trener på å starte med kiken. Det går bedre og bedre . :D
Den er egentlig veldig lett å starte når jeg bare treffer med rette teknikken,
så innen Vastkust treffet tror jeg at jeg har lært meg den sån nogenlunde.
Kommer ikke til skaffe meg ny starter før til "vintersesongen".
Da blir det nok : 06 -4791/B. Den skal hvist være god.
Er det noen av dere som vet noe om den :?:

Vidar

Kim

Administrator
Jag tror det beror på att dom flesta är gamla gubbar som kanske inte är så intresserade av internet.. Ursäkta om jag aticker ut hakan lite.. ;) jag är väl en av dom yngre förmågorna i klubben så jag tar mig friheten att göra så!

Magnus Jönsson

Administrator
Till viss del kan jag hålla med dig Kim, samtidigt tror jag också det beror på att vårt medlemsantal inte ökar i nuläget. Kommer du med som ny ägare av en Norton och ny medlem i klubben så har du många frågor men har du kört ett antal år så har du erfarenheten och vet hur du ska lösa problem som dyker upp.
Men det klart att de som är erfarna kunde försöka dela med sig mer av dessa här.

Per G

New member
En sak till som påverkar är att det finns många svar redan. Sök på något och du finner mycket information.
Angående electric starter så finns det inte många MK3 cyklar och därmed inte så många som har kunskap. Jag känner bara två i klubben som har det.
Men aktiviteten på forumet har minskat. Vet inte om det är den nya layoten det beror på?
Per

vidar hjelm johansen

Active member
Da er det en riktig opservasjon jeg har gjort, i og med at det er flere som har registrert denne nedadgående tendens.
Det er synd.
Håper det snur. Jeg har i hvert fall hatt mye glede og hjelp fra dere i forumet.
At medlems tallet går ned er jo også trist.
Det er jo en trend i tiden med retro sykkler og cafe bygg, så skulle tro det fortsatt var mange der ute som
syntes dette er morro å holde på med.
Anngående starteren, så for jeg bare satse på den de har hos : http://www.hollandnortonworks.eu/?lang=EN&page=10
Satser på at den er bra. :shock:

Vidar

vidar hjelm johansen

Active member
Hei igjen :oops:
Kom på en ting til som jeg glemte i forrige innlegg.
Jeg tror at aktiviteten her i forumet er veldig viktig for å vedlikehode klubben.
Det er jo den eneste felles arenaen vi har til å "møtes " og "treffes" på.
Selvfølgelig vi har jo treffene, men det er jo bare en eller to ganger i året.
Nortonisten er jo også veldig bra, men jeg tror forumet er det viktigste.
Vidar

Bragfjord

Well-known member
Ja Vidar, jag tror det blev avslaget i och med att bildhanteringen blev så mycket svårare, men annars så finns det mycket som skrivits här
att lära av från erfarenheter o duktigt folk. Få klubbar (tror jag) är så aktiva som Norton klubben är, men så har vi ett sjutusans maskin
matrial att jobba med. Och dessa cyklar ger stor glädje o beundran från andra och oss själva, för att inte tala om vilken körglädje dessa ger! Å då talar vi om 40år o äldre cyklar som ännu idag är attraktiva åk hojar med ytterligare potensial för den som vill!
Vem kommer inte ihåg när Atlasen kom, Triumph i all ära, men Atlasen utstrålade styrka, väghållning, kraft i ett snyggt paket, -
respekt alltså! Tror inte ngn. blev besviken då, inte nu heller? Men.... sen kom Commandon! Med små resurser lyckades Norton konstruera en cykel som än idag är en fröjd att åka långt o mycket med, förhållandevis enkel konstruktion (lever längre) med bra tillgång
till nya reservdelar o annat. Därtill som Cafe´cykel, rätt prepparerad, då kan den bita ifrån sig! Men det här vet Ni ju redan..........

Magnus Jönsson

Administrator
Jag tror också att forumets nya utformning och funktioner kan påverka negativt, jag har flera gånger påpekat att bildhanteringen är bökig och det har gjort att jag drar mig för att lägga upp bilder och då är jag ändå rejält datavan och sitter i princip hela min arbetstid vid såna.
Det måste vara smidigt att lägga upp bilder, du ska kunna ta en bild med mobilen och direkt lägga upp den här och inte som nu vara tvungen att spara ut den till ett annat program eller vara tvungen att öppna och spara om den till mindre storlek. Men detta måste väl gå att åtgärda på ett enkelt sätt?

vidar hjelm johansen

Active member
Ja, jeg er enig med deg Magnus, at når det gjelder forumet så syntes jeg den oppgraderingen
til en nyere utgave som ble foretatt for en stund siden var et steg tilbake.
Mulig forumet da var så gammel at det var nødvendig, men jeg syntes ikke det var vellykket :x
Bildehåndteringen syntes jeg er vanskelig nå .
Ellers, når det gjelder medlemstallet som går ned.
Kan det skylles at det for hvert år blir færre som kan skru og mekke, at de etter hvert
har blitt vant med at alt går av seg selv. Og at syklene bare går og går uten så mye som en oljedråpe
som man kan bli skitten av.
Jeg bare lurer :?:
Vi er kanskje en utdøende rase...

Vidar

Kim

Administrator
Puh.. Inga medlemmar har stått med högafflar utanför mitt hem än så länge i alla fall.. :wink:

Vi är ju ett antal som skriver här, jag ska villigt erkänna att ibland är jag inte in här på flera veckor, men det beror även på att aktiviteten är så låg tyvärr.