850cylinder på 750block

AndersA

Member
Nu har jag letat 850block i ett års tid -de verkar vara utrotade.
Vad krävs det för ingrepp för att konvertera ett 750block till 850cylinder. Är det bara bultbilden som skiljer borde det gå att ändra eller??????????

AndersA
 

Tord Ahlin

Administrator
AndersA skrev:
Nu har jag letat 850block i ett års tid -de verkar vara utrotade.
Vad krävs det för ingrepp för att konvertera ett 750block till 850cylinder. Är det bara bultbilden som skiljer borde det gå att ändra eller??????????

AndersA
Jo det är hålbilden som spökar, det saknas tillräkligt med gods för att göra nya hål. Fast det kan gå, men det blir en chansning.
 

bäckis

New member
Det måste vara toppens bultmönster du menar, för 850-cyllen passar på 750-vevhuset.Enda modifieringen som krävs är att ta upp hålen där fodren går ner i vevhuset.Det blir yttepyttelite material kvar bakom vänstra cylinderfoten vid urfräsningen för vevhusbulten.Lyckas han hitta en lös 850-topp till detta projekt, som inte är sprucken vid stötstångstunneln så vill jag gratulera.En 810-cylle är bara 18cc mindre än 828cc.
 

AndersA

Member
Tack för infon!

Sedan Ahlin svarade har jag hittat en MK 3 motor som nu är utspridd i halva källaren.

Andes A
 
Top