3 Feb

Status
Ej öppen för fler svar.

Tord Ahlin

Administrator
Härlig dag,


Snösmältning och fågelkvitter. :arrow: Det ryckte lite i startfoten minsann.

När klocka var 3 så hade solen och jag flyttat på allt snö som fanns på gården, fortsätter detta imorrn så blir det Start ,,, Blir jag först eller?
 

Ilefjord

New member
3 :e Februari. ca 12,30.
Idag var det strålande solsken, fågelkvitter o snöfritt. Vi här nere i sydligaste söder har haft snöfritt i ungefär 1 vecka. (Mycket regn o blåst).
Efter att ha bytat cylinderfotspackning samt topppackning, va det bara att hissa ner hojen, rulla ut, o varmköra en stund utanför garaget. Efter ca 20 min in igen för att göra den obligatoriska efterdragningen. Eftersom garageporten stod på vid gavel kunde man höra flera andra hojar glida förbi ute på landsvägen. Hur lätt är det då att kunna motstå en liten runda ?? Sagt o gjort, en lagom tur till Svedala för att lämmna hästarna, ( V 75) .Kör man den krokiga vägen tar det en kvart. Alldeles lagom.
Solsken, torra fina vägar, igenom ett par fina bokskogsdungar, samt ett härligt sjungande NORTONKVITTER, kan det bli bättre ? Väl inne i spelbutiken fick man mottaga några syrliga kommentarer. Men när dom gammla knuttarna fick höra att man körde NORTON blev det annat ljud i..... När man kom ut igen stod dom där o pekade, kommenterade, o flinade igenkännande. Starta den NU, Starta den Nu, så vi får höra soundet. Och ska sanningen fram så banne mig, där mitt i högen stod en gammel farbror med ett leende så stort, att hade inte öronen...... O minsann, såg jag inte en viss glansighet i ögonvrån. När så våra blickar möttes tog han ett djupt andetag armbågade sig fram mellan gubbarna, sträckte fram sin stora knotiga arbetarnäve och sa: Lille pöjk,(193 cm, själv var han kanske 151 cm) Om du skiljer dig, från din fru, det skiter jag i, men om du skiljer dig från den häringa tingesten, med andra handen klappade han på sadeln,kommer du att ångra dig i resten av ditt liv. Tro på mig, det har nämligen jag gjort.. I nästa sekund greppar han om gashandtaget , ger ett par rapp, o flinet blir ännu större.... :D
Det är i sådana moments man tänker, hade denna trevliga stund uppstått om jag kört en "dussinvara" ifrån Japan? NO WAY, JOSE.

Ps. behöver jag tillägga att jag kom för sent hem till middagen !!!
 
Härlig läsning!
Skånska Kullabygden ligger såklart också snöfri och igår, tredje februari, rullade jag faktiskt ut hojarna på gården så att de fick känna lite frisk luft. Jag känner mig som en mes men jag erkänner utan omsvep att jag vill helst ha 10 grader i luften och solsken för att det skall vara njutbart att köra hoj. Temperaturen orkade upp i 7 grader. Då jag stod där och torrbröt som bäst kunde jag förnimma ett muller ute på den lilla landsväg som passerar vårt hus; en mattsvart ratbike skakade förbi. När han växlade upp och drog på bortåt nejden ryckte det rejält i kickfoten! Men, nej... de har lovat räligare väder redan under kommande vecka och en svala gör ingen sommar, men snart...
 

AndersA

Member
Efter att ha läst den här tråden var jag ju tvungen att gå ut i garaget och starta -första kicken faktiskt. Eftersom det är blankis på gatan fick hojen stanna inne i garaget.

AndersA
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Top