3 augusti, Grillfest på Tidö utanför Västerås

camenius

Well-known member
Lördagen den 3 augusti är det fika- och grillfest vid Löt, Tidö, förhoppningsvis mer känt som Featherbed Meadows.

Eftersom mchk:s Mälardalsrunda har ett stopp här hos oss under dagen, passar vi på att samtidigt arrangera fika- och grillfest för oss intresserade men som inte kör rundan.

Alla välkomna, oavsett vilket fordon du kommer på/ i.

Mer detaljerad info, se inlägg nedan.

Hälsningar
Lasse och Lena Camenius
 

Tord Ahlin

Administrator
Trevligt! Det är ju nära och så, kommer på norton om inte himlen faller ner, eller semester planeras. Då blir det väl visning i nya mekverkstan?
 

AndersA

Member
Sicken otur!
Den helgen är årsracet i Linköping. Då har jag en jumboplats att försvara :lol:
 

camenius

Well-known member
Tord: Låter bra, fint väder är redan beställt. Lenas förslag om att låta alla hugga en kubikmeter ved som avkopplande aktivitet har jag avslagit till förmån för fikande, grillande och ljugande.
Lägger upp lite mer detaljerad info om detta på både bloggen (återupptagit dagliga uppdateringar) och här på klubbsidan så småningom.

Anders: Snopet, men det blir fler tillfällen.
 

camenius

Well-known member
Låter bra. Alla är välkomna, även om de som kör tvåtakt.
Vi målar förnärvarande utsidan klar idag. Högtidlig upphängning av min emaljskylt med texten Featherbed Meadows ikväll vilket kan skådas på min blogg senare.
Man måste ha barnasinnet kvar.
:upp
 

Per G

New member
Planerar att komma över på en fika :)
Ska man ta med litet kaffebröd o ett par grillkorvar?

Per
 

camenius

Well-known member
Kul om du kommer. Jag kommer att lägga ut lite mer info inom kort här på hemsidan under denna rubrik.

Räknar även med att göra ett litet utskick, dels via mail, dels brevledes med info samt skriva samma saker på min blogg.

Fika och mat till grill står den penningstarke finanschefen (en kvinna så klart) här på Featherbed Meadows för, så ta med gott humör. Det räcker.
:D

Mer info kommer, som sagt. (Dvs när jag satt mig ned och försöker orka tänka igenom vad som behövs. Just nu målar, gräver, snickrar och bygger vi och hinner inte just så mycket mer.)
 

camenius

Well-known member
Välkommen till Grillfesten på Tidö utanför Västerås, lördagen den 3 augusti!
Här lite praktisk information. Välj själv när du vill komma enligt följande, men extra kul om du är med på grillningen:

Cirka 10.30: Vill du vara med och kika på alla hundratalet deltagare av Mälardalsrundan (startar från Gyllene Hjulet i Surahammar klockan nio) bör du vara här runt 10.30. Troligen dyker de tidigast upp då. Hos oss tar de kort paus, svarar på en fråga och kör sedan vidare mot mål.
För oss andra finns fika med tilltugg hela tiden fram till grillningen, som startar...

Cirka 14.00. Vi startar grillen strax efter två. Grillmästaren med fru bjuder på maten, vilket innebär fläskfilé, hamburgare och korv beroende på tycke och smak. Potatissallad, kokt potatis, grönsaker samt lättöl, vatten, saft...
Klart vi också ska ha kaffe efter maten!

Vägbeskrivning.
Kika på din karta var Tidö slott ligger. Featherbed meadows ligger tre kilomter före slottet, vid de jättestora ladorna längs Tidövägen, precis vid vägkorsningen med skylten "Tidö slott". (Du kan inte missa ladorna, de är stora!) På många kartor kallas vårt ställe för Löt.
Om du kommer från Eskilstunavägen (väg 56): Tag in på Tidövägen mot Rytterne och Tidö slott. Vårt hus ligger efter cirka nio kilometer, på höjden till vänster, bakom ladorna, vid avtagsvägen mot slottet. (Du kan också följa Mchk:s vägmärkning.)
Om du kommer från Västeråshållet: Kör Tidövägen ut mot Tidö slott. Vårt hus till höger på höjden efter en knapp mil från Johannisbergsvägen, precis bakom de stora ladorna vid vägkorsningen till slottet.

Bild på hur det ser ut ser du här nedan samt på min blogg.

Ta med dig ditt bästa humör och kom!
Välkommen!
Fundersam om något? Maila eller ring på 021-33 31 61.

Så här ser det ut om du kommer på Tidövägen från Eskilstunavägen/Rytterne: Mittemot ladan till höger tar du grusvägen upp till vänster. Du ser vårt hus till vänster här på bilden.
6_IMG_0062_1.jpg

Så här ser det ut om du kommer på Tidövägen från Västeråshållet: Tag till höger direkt efter ladan till höger.
6_IMG_0065_1.jpg

Så här ser korsningen ut från höjden:
6_lt_frn_luften_001_1.jpg
 

Taylor

New member
Vilken fantastisk vägbeskrivning Lasse :D

Jag kanske ska lufta min Norton lite. I så fall så dyker jag upp.
 

camenius

Well-known member
Kul, vore roligt om du kommer. Tag med sambo, fader, broder, brorson...
Vägbeskrivningen: Jo, jag vill ju att dom som vill komma även ska hitta. Även utanför tätttbebyggt område.
 

Taylor

New member
camenius skrev:
Kul, vore roligt om du kommer. Tag med sambo, fader, broder, brorson...
Vägbeskrivningen: Jo, jag vill ju att dom som vill komma även ska hitta. Även utanför tätttbebyggt område.

Fadern kör väl "stor-stånka" nuförtiden :roll:

Vi får se om han kommer. Johan vet jag inte, men Tord noterade väl sin ankomst några inlägg ovan.
 

Kim

Administrator
Jag hoppas att farbror ska hinna få sin försäkring till då, säkert inga problem, storstånkan är riktigt fin!
 

camenius

Well-known member
Hoppas att du som tänkt komma, inte glömt bort att grillfesten är imorgon! Välkommen!
 

Taylor

New member
Tack så jättemycket till familjen Camenius för ert fina mottagande.

Det var jättetrevligt att få besöka er gård och att få träffa några Norton-medlemmar.





3_bild2_1.jpg









3_bild1_2.jpg








3_bild3_1.jpg
 

Kim

Administrator
Tack för en trevlig tillställning! 4 nya däck beställda till bilen, ska åka in i dag och montera dom.. ;) Vi var 5st som fick åka med på motorcykel sista 800 metrarna efter en skaplig punktering på bilen. :)
 

camenius

Well-known member
Tack själva "Eskilstunagänget", verkligen kul att ni kom... och tack för blommorna från er alla i gänget. Tror att Lena framförde detta, men jag fick det nog inte formulerat till er alla på andra sidan Mälaren! Tack!

Kim. vi hann inte snacka dämpare och Nortonisten, men jag hör av mig om detta!
 

camenius

Well-known member
TACK till ALLA som slöt upp och gjorde gårdagen så härligt kul!

Verkligen trevligt att vi spann åldersmässigt från barn till betydligt äldre "barn". Vi spann ju även geografiskt, från de långväga i "de fyras gäng" (Skåne, repektive Dalsland) till andra mer "nästgårds". Spannet gällde även från en av klubbens grundare, till ny medlem sedan någon vecka.

Varmt tack alltså till er ALLA som kom och gjorde lördagen så härlig! Bilder kommer både här men även på min blogg så klart.
 

Weine

Member
Tack Lena och Lasse för en trevlig helg och ett varmt välkommnande.
Vår resa hem gick bra.

Weine och Catharina
 
Top