18" fälg fram

fiatfan

Member
Finns väl några som har gjort den modden antar jag, har ett Commando trumbromsnav som jag ska koppla ihop med en 18" fälg. Har provat med en fälg som jag hade på ett Triumphnav men d funkar inte, fel vinkel på hålen i fälgen. Ser att Central Wheel i England har rätt fälgar, nån här som har erfarenhet av dom fälgarna? Köpte ekrar av dom innan jag insåg att fälgen jag hade inte funkade.....skulle nat.vis köpt allt på en gång, men......
 

fiatfan

Member
Sorry att jag inte sett det här tidigare....Har haft ett rent h-e med att få tag i en riktig fälg, köpte en kromad från Central Wheel först, fanns inte på lager utan fick vänta nästan 3 veckor. Vilken besvikelse, otroligt dåligt underarbete, repor som lyste igenom det väldigt tunna kromet, en smal bit på ca 3 cm där kromet inte ens fastnat.....allt detta för ca 1300 spänn inkl frakt.....Skickade direkt tillbaka den, dom pudlade, slutade med att jag lade på några hundringar å beställde en rostfri fälg istället. Vänta 1,5 - 2 veckor till, å den är iaf bättre, men egentligen inte hundra, men nu orkade jag inte jävlas nå mer utan ekrade upp den så nu sitter den där.
 

krister

Member
HEJ.
Har du koll på om det finns bra 18 tums framdäck i 100/90 t.e.x med mordänt mönster ? Om vad rekomenderar du

krister
 

fiatfan

Member
krister skrev:
HEJ.
Har du koll på om det finns bra 18 tums framdäck i 100/90 t.e.x med mordänt mönster ? Om vad rekomenderar du

krister

Hej, tyvärr inte, jag köpte ett Shin Sheng (?) reservation för stavningen. Bygger en "glasshoj", långgaffel, så inte särskilt noga med mönster/grepp å sånt. Blir nog inte så många mil/år eller hårdkörning så d funkar med ett enklare däck för mej.
\Tommy
 
krister skrev:
HEJ.
Har du koll på om det finns bra 18 tums framdäck i 100/90 t.e.x med mordänt mönster ? Om vad rekomenderar du

krister

Jag har 18" Akrontfälgar både fram och bak. Jag kör på Dunlop Arrowmax. Bra allround-däck som dessutom har hållit ganska länge.

https://www.dackonline.se/cgi-bin/rshop.pl?dsco=121&cart_id=OKM0fBIYaZF7EHSJ.121.295846783&Cookie=sea_rd_se_Google_Search_Dunlop&Breite=100&Quer=90&Felge=18&Marke=Dunlop&ranzahl=1&S_Z=-&Herst=Dunlop&m_s=1&rsmFahrzeugart=MO&details=Ordern&typ=R-236438
 
Top