Åttonde mars

Status
Ej öppen för fler svar.
Gentlemän, våren är här! Visserligen bara 6-7 grader varmt men solsken och snöfritt. Lärkorna sjunger i den skånska skyn och Ornakärrs storkpar har siktats utanför korsvirkeshusets knut. Det går bara inte att motstå!
På första kicken nös han till. Okej, kicka ordentligt nu då! Jodå, på andra blev det liv i vibratorn. Kolla så att oljan tar sig runt. Tar en titt ut på vägen. Den är lite fuktig men... jag måste ju känna på nya framdäcket. Tur att jag äntligen fått på en framskärm. Medans hojen jobbar på att få upp arbetstemperaturen drar jag på mig skinnpajen, och hjälmen. En kort tur upp till korsningen och så tillbaka. Inte mycket men... säsongen har börjat!
9_Solsken_1.jpg
 

Tord Ahlin

Administrator
Bjarne Petersen skrev:
Gentlemän, våren är här! Visserligen bara 6-7 grader varmt men solsken ..................

Jepp , OK då är det bara att ge sig ut på vägarna och visa upp sig. Här i mälardalen är det också vår, synd att jag lämnat in halva MCn på förzinkning, men till nästa helg så åker den ihop igen.
 

camenius

Well-known member
Tord Ahlin skrev:
...synd att jag lämnat in halva MCn på förzinkning, men till nästa helg så åker den ihop igen.

Halva hojen förzinkad? :shock: Hmmm...

...ny look och nya trender i mc-världen tydligen. Vete f-n om jag tänder på förzinkning, men vem vet? Har ju haft fel tidigare i mitt liv. Säger min fru.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Top