Årsmöte 2014

Per G

New member
Årsmötet kommer som vanligt att hållas helgen före midsommar.
Platsen blir Djulö Kamping, Katrineholm.
Stugor är bokade och vi hoppas kunna upprepa fjolårets uppskattade middag på Lördag kväll.

Hälsningar.
Per
 

camenius

Well-known member
Välkommen på årsmötet 2014, helgen före midsommar, det vill säga 13-15 juni!

Även i år är du välkommen till Djulö camping strax söder om Katrineholm, där klubbens årsmötet kommer att hållas.


Stugor är förbeställda och de är kostnadsfria för med-lemmar. Totalt trettiofyra bäddar, vilket brukar räcka. Skulle det visa sig att bäddarna inte räcker kan vi ordna någon mer stuga eller tränga ihop oss. För dig som har husvagn står klubben för kostnaderna för vagnplatsen.


Kaffe med dopp blir det efter årsmötesförhandling-arna som utlyses till klockan 15.oo, lördagen den 14 juni. Därefter blir det samvaro, grillning och annat trevligt.


Från och med fredag eftermiddag den 13:e, finns klubbrepresentanter på plats med husnycklar.


Du som inte har tid att övernatta är naturligtvis varmt välkommen även om du bara kommer till årsmötet och vårt gemensamma fika!


Tag med ditt gladaste humör och känn dig varmt välkommen!



Förhandlingarna startar på lördagen den 14:e klockan 15.oo, följt av fika samt middag, grillning och andra aktiviteter under eftermiddagen och kvällen.

Kostnadsfritt för medlemmar! Övriga betalar en avgift på 200 kronor om man övernattar/äter. För vuxna familjemedlemmar är avgiften hundra kronor.
 Varmt välkommen även om du inte stannar över natten.


Vägbeskrivning: Kör riksväg 55/56 söder om Katrineholm, riktning mot Norrköping. En kilometer utanför Katrineholm dyker det upp en ”campingskylt” på höger sida. Texten lyder ”Djulö” och pekar åt vänster. Sväng in där!
Om du inte vet var vi finns på campingen, kan föreståndare Bernt Olson visa var Nortonklubben håller till. Tänk på att visa hänsyn och att köra varsamt när du kör in bland husvagnar och tält! 
 Ta med dig glatt humör och känn dig välkommen oavsett du kör din Norton, din bil eller annat mc-märke.
Hälsningar styrelsen
 

Per G

New member
En liten uppdatering kring träffen.

1) Frank kommer på Lördaag med sin fina 2013 961 Commando
2) Vi jobbar på att få dit en reporter från Classic Motor för att göra ett reportage om Norton "Nu och Då" dvs gammal versus ny Commando.
Hoppas naturligtvis på att han ska skriva om träffen i övrigt också :)

Hälsningar,
Per
 

Royal

New member
Hej på er ! Vill säga att jag tänker komma till träffen tar Interceptorn dit Då Toppen på commandon läcker rejält och har ej funnit någon ny än
Kommer att köra från Torsby på fredag så är någon annan från Värmland på gång så hör gärna ev er för samåkning /// Leif
 

camenius

Well-known member
Riktigt mysigt och kul årsmöte som alltid! Inte minst att får köra Interceptor var super!

Enda missödet var det som hände min Commando, vars motor nu delvis är nedplockad på grund av hål i en kolv med hithörande lustigheter såsom (eventuella) metallspån i vevhus och annat.

Kim tog sig snällt nog det tveksamma nöjet att spendera sin första semesterdag i mitt garage för att stå för mek-kompetensen. Vi räknade med att snabbt ha fixat toppackningsg-fel, men det visade sig alltså vara lite mer än så... Och jag som inte har tid med slikt. Hmmm...

Lägger upp lite bilder i annan tråd om nån dag. Ska fundera lite över hur jag ska göra... snabbfixa? Eller totalrenovera hela hojen, vilket är det vettigaste. Å andra sidan, inte kul och vettigt att ha två projekt samtidig, det visar all erfarenhet... prio ett är att sätta ihop Atlasen.

Nu ska jag ta mig ett glas, eller två.. snarare tre, fyra... innan jag går in till gumman och meddelar att det troligen inte blir nåt commandoåka i sommar. Får nog efter det meddelandet sova på soffan i natt.

Tar väl BSA:n till Äppelbo.
 

Royal

New member
Hej Lasse !
Ja så kan det vara aldrig får man vara helt nöjd
Annars gick turen hem från mötet kanon bra Inteceptorn tuggade på
Kom hem konstaterade i vanlig ordning inte så mkt som en svettning
Kommer att åka till Norska Britannia i helgen Tar tridenten T150 dit
Triumph killarna blir lite gladare då
 

Kim

Administrator
Det var ett nöje att kunna få hjälpa till med nåt. :) När vi fått ihop allt så är det tändning och förgasare som behöver gås igenom, vi borde efter att ha rådfrågat expertisen kunna ha din hoj ihop på nån vecka tycker jag, så säg INTE än att det inte blir nåt commandoåka i sommar!!!!!!!!!

Tacka frugan för all god mat också!
 

Taylor

New member
camenius skrev:
Enda missödet var det som hände min Commando, vars motor nu delvis är nedplockad på grund av hål i en kolv med hithörande lustigheter såsom (eventuella) metallspån i vevhus och annat.


Jag fick också hål i min kolv. Det var tur jag inte for till Katrineholm. Jag fick haveriet nån kilometer från hemmet så jag lade hela Carlavägen (E-tuna) i en dimma.
Hade jag åkt till Katrineholm hade det blivit en annorlunda hemresa :D




3_Kolv2_1.jpg





3_Kolv1_1.jpg
 

camenius

Well-known member
Mitt hål och mina ventiler är mycket finare än din, så det så! :D
Blir spännande att höra vad som orsakade ditt hål. Med Kim som katalysator har jag entusiastiskt satt fart med isärplockandet så det kommer inom rimlig tid att lösa sig även detta.

Men blir nästan rädd för att ge mig ut numera:
Först hål i kolven. Sen gamla remmar som strular på åkgräsklipparen och som återförsäljaren inte lyckas få fram, igår gick 16H:n perfekt, när plötsligt kopplingshandtagsfästet gick av, min gamla laptop-PC lade av och därpå ramlade Saab:ens ena sidoruta ner i dörren.

Då gick jag in till soffan och hällde upp en stor grogg och stannade framför teven. :evil:

ps Har du alltid gillat dansmusik? ds
6_IMG_2063_1.jpg

6_IMG_2070_1.jpg
6_IMG_2067_1.jpg
 

Royal

New member
Lasse köp Interceptor då kan du njuta av groggen i stället över att haft en skön åktur utan olje läckage , spruckna toppar, hål i kolvar varvräknar fästen som läcker Har just konstaterat sprucken cylider på 850
Så nu skruva igen så man kommer till Äppelbo Vill ju inte fresta en gång Till o komma på Enfielden/// Leif :D
 

camenius

Well-known member
Skratt, ja du, nog gillade jag din Royal. Så pass att jag direkt jag kom hem bad min son, som i en affärskontakt hörde en kund prata om sin Royal, kolla vad det var killen hade. Jag höll tummarna och hoppades kunna slå till, men, men... en bullet som sålts och ersatts av en Panther. Ibland känns livet inte så rättvist...

Varmt tack för provturen än en gång. Den ska infogas i en av nästa nummers artiklar.

Lycka till med sommarefixandet.

Syns!
 

krister

Member
Hej Lasse

vad har du för värmetal på Tändstiftet ? det ser ut attt gått varmt antingen beroende på för varmt stift eller snålställd förgasare

Hlsn. Krister
 

Taylor

New member
camenius skrev:
Mitt hål och mina ventiler är mycket finare än din, så det så! :D
Blir spännande att höra vad som orsakade ditt hål. Med Kim som katalysator har jag entusiastiskt satt fart med isärplockandet så det kommer inom rimlig tid att lösa sig även detta.

Orsaken till min överhettnng KAN HA VARIT igensatt bromsslang till bakhjulet.

Jag kollade slangen och den var helt igensatt. Det var precis som gummit svällt inuti. Slangen har fungerat som en backventil. Bara släppt fram olja med inte låtit nåt gått tillbaka.

Jag har hört att det spikat lite i motorn. Förmodligen katastrofalt men jag har inte märkt nåt eftersom jag kör med hörselproppar. Inte vilka som helst heller. Alpine. Det bästa en musiker kan få :)
 

camenius

Well-known member
Krister: NGK BP6E Alltid kört på samma.
När vi (Kim och jag) resonerat om orsak, har vi haft två teorier. Dels förgasaren, dels tändningen. Alltså samma som nämndes redan på årsmötet när någon anade att det var hål i kolven, inte toppackningen.
(Off topic: Regn på väg hem fån Bankeryd? När jag åkte på lördagen så vräkte det ner halva vägen.)

Taylor: Var köper du öronpropparna? Jag har alltid proppar, men besvär att få den att sitta bra i ena örat eftersom örongångarna tydligen nog är lite olika varandra.
 

Taylor

New member
camenius skrev:
Taylor: Var köper du öronpropparna? Jag har alltid proppar, men besvär att få den att sitta bra i ena örat eftersom örongångarna tydligen nog är lite olika varandra.

Nära tillhands för dig :)

Hagströms Musik i Oxbacken

Hälsa Richard från mig ;)
 

Per G

New member
Reportaget i Classik Motor kommer i nästa nummer.

Förtydligande: På årsmötet gjorde Classic Motor ett reportage om Norton Commando. Det huvudsakliga syftet var att jämföra en ny, Franks 2013 961 Commando, med en 70-tals Commando.

Jag och Frank har sett ett utkast och det skrivs i positiva ordalag om såväl ny som gammal Commando.

Jag har bett dom att lägga till några ord om Nortonklubben.
Artikeln ska enligt uppgift komma med i nästa tidning som ges ut i Oktober.

Per
 

Per G

New member
Classic Motor tidningen har kommit ut och artikeln om Commando då och nu finns med.

Hälsningar,
Per
 
Top