Årets Nortonträffar

camenius

Well-known member
Årets Nortonträffar:
25-26-27 maj: Västkustträffen. Blir säkert lika succéartad som föegående år. Slut upp och njut av den västkustska solen som alltid lyser. Samma härliga plats som tidigare år.

15-16-17: Årsmötet. Samma plats, alltid helgen före midsommar och alltid lika trevligt. Skriv in i almanackan så du inte glömmer! Blir lite extra gott i år eftersom vi firar 30-årsjubileum, missa det inte.

6-7-8 juli, Äppelboträffen: Kom och njut av Dalarna när Dalarna är som bäst, Nortonträff mitt i sommargrönskan. Alltid lika glada och trevliga träffen hemma hos Anders Halvarsson. Se till att inte missa!
 

Taylor

New member
camenius skrev:
15-16-17: Årsmötet. Samma plats, alltid helgen före midsommar och alltid lika trevligt. Skriv in i almanackan så du inte glömmer! Blir lite extra gott i år eftersom vi firar 30-årsjubileum, missa det inte.

Jag har bjudit in ett Country-band till dansbanan så ta med fruarna för nu blir det dans

Tjo!

http://www.mandolinhörnan.com/index7.htm

http://www.youtube.com/watch?v=LQdfIPMOHj8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=g-F71mGGdr4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=KSfqsasTwl8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=biqlVhz9mMU&feature=related
 

Tord Ahlin

Administrator
Hej bror, lite kort och diffust i texten ovan. Skall det spelas country lr beatles? lr kanske båda. Detta borde annonseras tydligt i Nortonisten 2012/2.
 

Taylor

New member
Tord Ahlin skrev:
Hej bror, lite kort och diffust i texten ovan. Skall det spelas country lr beatles? lr kanske båda. Detta borde annonseras tydligt i Nortonisten 2012/2.

Stefan och jag spelar inte Beatles där då så det blir bara Newsoundcountry. Jag ska ta kontakt med Lasse i kväll.
 

Taylor

New member
camenius skrev:
Peter, spelar dom på kvällen (klockslag?) eller efter åsmötet?

Jag hade nog tänkt att de ska spela under själva förtäringen (när vi käkar). Sen kan de pausa en stund och fortsätta ett tag till sen.

Jag är inte helt säker på när vi ska börja käka. Hur var det på 20-årsjubileet? 18.30?
 
Hei .
Jeg vurderer å bli med på treffet dere har på vestkysten.
Jeg kommer frå Oslo ommeråde.
Så det jeg lurer på er , hvor det er ?.
Hvordan det er med overnatting etc.?
Har der et slags program for helgen?

Vidar
 

camenius

Well-known member
Här mer detaljerad info om "nördar möter nördar". Välkommen!
Ett extra varmt välkommen till internationella gäster från vårt rika broderland i väst!
:D
Skulle det vara svårt att läsa texten finns möjligheten att gå in på min blogg och förstora bilden genom att klicka på den.
6_vstkusten_001_1.jpg

6_rsmte_2012_001_1.jpg

6_ppelbotrffen_001_1.jpg
 

camenius

Well-known member
Ser att texten inte syns och att även en förstorad text blir otydlig, därför kommer Västkustträffens fakta här. På min blogg finns samtliga träffar, samma info som kommer i medlemdbladet inom kort. (Detta är bara ett av massor med exempel som visar att vi måste ha en webbansvarig i klubben):

Välkommen till årets Västkustträff 25-27 maj!
Även i år har vi bokat Vindöns Camping & Marina vid Henån på Orust, pingsthelgen den 25-27 maj, enbart för Nortonklubbens medlemmar.

Platsen ligger naturskönt vid havet på norra Orust, med härliga kustnära hojvägar mitt i Bohuslän. Vägarna till campingen kommer att vara skyltade.

Förutom tillgång till campingplatsen, finns även tio småstugor med 4-6 bäddar samt ett vandrarhem med 3-4 bäddar per rum. För camping betalar du inget. Väljer du stugorna eller vandrarhemmet kan de hyras mot en mindre kostnad och delas med flera medlemmar. Sovsäck eller lakan och handduk medtages av dig som vill bo i stuga eller vandrarhem, men kan även hyras från Vindöns camping.

Träffen är öppen från fredag eftermiddag den 25 maj. Middag på kvällen. Efter frukost på lördagen gör vi en gemensam utflykt med start cirka 10:00 och med kort stopp för lunch/västkustmacka efter vägen. Klubben bjuder! Lördagskvällen inleds med middag och diverse aktiviteter. Klubben bjuder som vanligt på mat och dryck även under middagen. Övriga drycker mot självkostnad.

Anmälan senast den 20 maj, om vilka dagar du vill deltaga samt vilken typ av boende du önskar.

Anmäl dig till:
Jan-Anders Lundström, tel: 0703-066159
Anders Planefeldt, tel: 0738-931183
e-post: anders.planefeldt@gmail.com

Vägbeskrivning:
Österifrån: Kör till Uddevalla och Herrestad (väg 44).
Tag väg 161 västerut mot Orust och därefter väg 160 söderut fram till Vindön.

Norrifrån: Kör E6 söderut. Sväng av vid Herrestad nära Uddevalla. Kör väg 161 västerut mot Orust, tag därefter väg 160 söderut fram till Vindön.

Söderifrån: Kör E6 norrut till Stenungssund. kör över bron toll tjörn Följ väg 160 från Tjörn upp till norra Orust fram till Vindön.
 
Hej på er.
Vidar jag måste nog införa en viss varning, träffen blir lätt beroendeframkallande då det brukar komma mycket trevligt folk dit och vägarna runt Orust med omnejd är helt ok.
Ha det gott och kör som ni brukar så ses vi.
Mvh/ Hans
 
Top