Äppelboträffen 2014

Bragfjord

Well-known member
Snacka om Äppelbo nu? Vintern har ju inte börjat ännu, de är ju + grader!
Skämt om sider, tänk vad bra det var -013, för en gångs skull var det inga
mygg! Ja ngr. då, men smärtfritt! Tjolahopp!
 

camenius

Well-known member
11-13 juli!
Vi fortsätter de tidigare tolv årens succé med en Nortonträff här hemma hos Anders Halvarsson i Äppelbo i Dalarna.


Alla engelska hojar är välkomna, andra får slinka in de också, vi är inte så petnoga.


Träffen är kostnadsfri för alla medlemmar. Andra är också välkomna men betalar en symbolisk avgift på 200 kronor, alltså samma som vår medlemsavgift. Familjemedlemmar betalar endast hundra kronor, alltså samma som familjemedlemskap.


Vi träffas den andra helgen i juli, det vill säga den 11-13 juli. Plats är som tidigare hemma hos Anders i Äppelbo.


Det blir hojsnack och kvällsgrillning. Övernatta kan du göra i Anders stugor så länge det finns plats. Om inte, finns det gott om tältplats.


Vill du ha mer info om platser och annat kan du kolla i medlemsbladet eller ringa:

Anders, 0281-222 56 

Håkan, 023-35 265.


Välkommen!

Hälsningar Anders och Håkan. 

 

camenius

Well-known member
Ett jättetack till "äppelbogubbarna" som återigen bjudit på en så fantastiskt kul och trevlig träff med sol och gemenskap. Trettionde året på raken som de orkar serva oss deltagare så fint. TACK!!!

Tack också till alla deltagare som kom och bjöd på gemenskap. Hoppas ni alla kom hem lika säkert,regnfrittt och blixtsnabbt om undertecknad. Min kraftfulla "Blixten 16H" snudd på flög över nejderna på vägen hem oavsett det var uppförs- eller nedförsbacke, med en motor som gjorde att jag vrålande passerade de förvånade bilisterna. Eller... hur det nu var...:D

Hem kom jag i alla fall. Helt torr och med ett stort leende i ansiktet. Härliga hoj!
 

krister

Member
hej
Tackar ödmjukast för en trevlig träff mitt i prick som vanligt hoppas att ni håller ut till nästa år med, för mig kom första skuren i Karlstad ,efter en god lunch i Bengtsfors småskvättade det hela vägen till Alingsås ,lite kaffe sen fortsatte jag till Halmstad via Borås i hällregn men med en sådan helg i ryggen gick resan som en dans

Krister
 
Top