Äntligen !

Status
Ej öppen för fler svar.

AndersA

Member
Det är roligt att den nya webbplatsen är igång, nu gäller det att få den att leva! Forumet är en central del av bra föreningssida men det krävs en "kritisk massa" dvs att tillräckligt många går in och skriver. Är det krångligt så avstår man-registreringar och medlemskrav minskar chansen att få en webbplats som rullar av sig själv. Låt alla som är intresserade av Nortonhojar få använda forumet utan registrering och inloggning så kan vi få det hela att rulla i stället för att självdö.... Ett exempel på vad jag tycker är ett bra mc-forum är hondaklubbens webbplats http://www.classichonda.se/. Vi kan göra något liknande.
AndersA
 
A

Anonymous

Guest
Om världen hade varit så bra så hade jag nog oxå rekommenderat att köra utan registering men tyvärr så finns det massor med både röttägg och folk som vill spridda diverse icke norton-relaterat (allt från politik till reklam) så registering är rätt bra trotts allt.

Annars så behöver inte ett forum självdö bara för att man måste registera sig för att skriva i det, fast det gäller att det kommer in mycket vettigt i början, kanske till och med ställa de där frågorna som man själv vet svaret på bara för att få ingång någon diskussion eller så...



Får annars se till så att den delen blir så enkel som möjligt istället.
 
Jag håller med!
Det är viktigt med mängder av input i början om forumet inte skall förtvina. Registrering och inloggning är nog tyvärr oundvikligt. Jag har själv gjort misstaget att lägga ut min e-postadress på min hemsida. Sidan ligger på en amerikansk server vilket fått till följd att jag varje dag får vittja min inkorg som är fylld av oönskade meddelanden. Dessa tycks för tillfället främst bestå av tre kategorier; liderliga kvinnor som inget annat vill än stämma träff med mig, personer som är väldigt bekymrade över min penis storlek samt av personer som är oerhört angelägna att låna ut pengar till mig. Då jag varken har problem med vare sig kvinnor, potens eller likvida medel börjar jag bli något irriterad. Måtte detta forum förbli förskonat från dessa påfrestande bettlare!
 

AndersA

Member
Vi får hoppas att det funkar för oss med registrering osv....Har ganska länge och ofta kollat classic hondas forum och hittar så gott som aldrig något av det ni beskriver!
 
A

Anonymous

Guest
Nä såg man inte behövde någon form av inloggning för att posta på deras forum.

Nu är saken lite anorlunda här dok. Vi (eller mer ni) använder ett rätt standardiserat forum-format som det finns botar (robot-program) som söker igenom nätet efter just ett forum som de vet hur det funkar och sen automagiskt postar inlägg om de får.

Så kan vara av den anledningen till att Honda sidan inte har fått oönskade inlägg eller så har de några admins som jobbar a**le av sig. :)

Nu kan man kanske då tycka att det är dumt att använda sig av ett forumsformat som är mer eller mindre standard på de flesta andra sidorna. Fördelen är ju den att kan man ett, så kan man många andra, inte flera olika system att lära sig. Så jag valde detta system eftersom jag hade som grund att de flesta Norton-användarna var mer intresserade av motorcyklar än datorer.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Top