Brages gamla dia kort

Här kan allt om motorcyklar diskuteras

Moderatorer: Per G, Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 12 apr 2017 23:01

Nu var det klart med dia på USB. Här lite blandat genom åren som gått.
11-Diabilder 051.JPG
11-Diabilder 051.JPG (101 KiB) Visad 15702 gånger
Utav en tillfällighet(!) kom just detta kort först! Men så är detta ngt. av det vackraste i Mc väg tycker jag........
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 12 apr 2017 23:13

02-Diabilder 016.JPG
02-Diabilder 016.JPG (97.53 KiB) Visad 15701 gånger
Vad sägs om detta Trident bygge? Det var länge sen jag fotade denna på Norrtelje Custom Bike Show, men jag har alltid gillat den med Engelsk touch och snyggt utfört. Tyvärr såg jag den aldrig mer i Norrtälje, bara denna gång men hoppas den "lever".
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 12 apr 2017 23:21

05-Diabilder 034.JPG
05-Diabilder 034.JPG (117.14 KiB) Visad 15701 gånger
Här den fina Morinin 500 som numera ägs av Nilo, han använder den bara till finkörning. Men till "vardags" kör han just nu BMW, tid. haft ett antal Ducati, en säker fortåkare.....
Senast redigerad av 1 Bragfjord, redigerad totalt 8 gånger.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 12 apr 2017 23:23

15-Diabilder 057.JPG
15-Diabilder 057.JPG (82.18 KiB) Visad 15701 gånger
En annan fortåkare......
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 12 apr 2017 23:32

14-Diabilder 050.JPG
14-Diabilder 050.JPG (160.53 KiB) Visad 15701 gånger
Boris, har många strängar på sin lyra" Mekar allt kan allt har nästan haft allt. Gjorde/svetsa/göt mina grindstolpar så kraftigt och gediget så grannarna tyckte dom var Taliban säkrade! Finskt ursprung, bäva ryssar!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 12 apr 2017 23:43

01-Diabilder 036.JPG
01-Diabilder 036.JPG (76.79 KiB) Visad 15701 gånger
Den har inte Boris gjort men det är hårfint om han hade varit på det humöret.... Det är alltså en av fyra kanoner som Tyskarna med Ryska fångars hjälp mont. på byggda STORA bunkrar för att vakta malmtrafiken från Narvik som Engelsk männen ville förhindra.
Kanonrör ca. 21meter, 40,6cm, vikt med slutstycke ca. 150ton! mm.
Senast redigerad av 1 Bragfjord, redigerad totalt 14 gånger.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 12 apr 2017 23:47

30-Diabilder 064.JPG
30-Diabilder 064.JPG (65.8 KiB) Visad 15701 gånger
Apropå kanon, Slåsskar förlåt,Buster, säg vilken hund han inte har vänt upp o ner på....
Senast redigerad av 1 Bragfjord, redigerad totalt 13 gånger.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 12 apr 2017 23:52

16-Diabilder 063.JPG
16-Diabilder 063.JPG (102.01 KiB) Visad 15701 gånger
Ett uppdämt behov efter lumpen tog sig detta uttryck med nya cykeln, det var då dragning myntades....
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 12 apr 2017 23:58

17-Diabilder 046.JPG
17-Diabilder 046.JPG (94.8 KiB) Visad 15701 gånger
Dragar gänget i Depå"
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 13 apr 2017 0:03

42-Diabilder 011.JPG
42-Diabilder 011.JPG (63.64 KiB) Visad 15701 gånger
Dragning var det.....
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 13 apr 2017 0:11

19-Diabilder 049.JPG
19-Diabilder 049.JPG (101.58 KiB) Visad 15701 gånger
Min Atlas en gång i tiden, -70tal, här i vardagsrummet 5tr, ja det var hiss! Den hade varit med om mycket och mer blev det... men senare som 850 var den riktigt bra.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 13 apr 2017 0:19

29-Diabilder 071.JPG
29-Diabilder 071.JPG (106.39 KiB) Visad 15701 gånger
38-Diabilder 022.JPG
38-Diabilder 022.JPG (110.52 KiB) Visad 15701 gånger
Sovrummet fick ge plats för lite blandat!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 13 apr 2017 23:08

20-Diabilder 052.JPG
20-Diabilder 052.JPG (103.4 KiB) Visad 15691 gånger
Åkte mälaren runt nån gång då kopplingen började bli svampig för att till sist inte koppla ur, in på en sidoväg av med "batteri kåpa för att samla upp dextron oljan o sedan av med transkåpan där centrum-justeringen låg i botten, med enkel verktygs sats var detta snabbt fixat för att sedan åka vidare!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 14 apr 2017 22:13

07-Diabilder 037.JPG
07-Diabilder 037.JPG (114.73 KiB) Visad 15675 gånger
På resa någonstans med min braiga 850!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 14 apr 2017 22:31

1-Diabilder 042.JPG
1-Diabilder 042.JPG (85.95 KiB) Visad 15674 gånger
På Norton träff nere i Strömstad, för länge sen, kom det här ekipaget som tror jag härstammade från Nordkoster(!) Men bilden är, tror jag, från Internationella Norton träffen i Norge! Det funkar alltså med släpvagn efter en Commando! Vagnen var så gjord att ett Norton hjul skulle få plats liggande, vad blir nästa projekt, husvagn?
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 14 apr 2017 22:38

12-Diabilder 061.JPG
12-Diabilder 061.JPG (97.3 KiB) Visad 15674 gånger
Där träffade jag de här killarna som kom från Finland med en fin Featherbed som var omgjord till "isolastic" upphängn.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 14 apr 2017 22:51

1-Diabilder 033.JPG
1-Diabilder 033.JPG (111.93 KiB) Visad 15674 gånger
Denna man som kom från England, fick haveri på en kolv varvid han helt sonika rev cyl. och rep. på plats o var inte lessen för det(!) för att sedan åka till Nordkap!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 16 apr 2017 0:34

43-Diabilder 009.JPG
43-Diabilder 009.JPG (78.18 KiB) Visad 15658 gånger
475mila resan, här någonstans i Tyskland nära Österrike. Ljumma vindar i vackert landskap, då gick det bra att åka i skjortan!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 16 apr 2017 0:43

34-Diabilder 029.JPG
34-Diabilder 029.JPG (102.91 KiB) Visad 15658 gånger
Furka passet tror jag i Schweitz där en glaciär finns där man kunde gå in i en grotta som var en souvenir butik!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 16 apr 2017 0:50

24-Diabilder 066.JPG
24-Diabilder 066.JPG (82.33 KiB) Visad 15658 gånger
Sånt här kunde vi se och mer därtill på en Mc-tävling i en liten stad (Schotten) i Tyskland. Har mer bilder därifrån, men som dia, ska försöka få till USB framöver.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 16 apr 2017 21:41

2-Diabilder 069.JPG
2-Diabilder 069.JPG (97.19 KiB) Visad 15645 gånger
"Lång" Lasse med sin fina Ducati, här vid Rö Cafe' som var ett omtyckt cafe' av oss med Mc, låg bra till efter gamla Norrtäljevägen.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 16 apr 2017 21:50

25-Diabilder 067.JPG
25-Diabilder 067.JPG (87.5 KiB) Visad 15645 gånger
Vevhuset från min Cafe' Commando som jag lät fräsa ett spår för o-ring snöre" för att få den helt torr mellan halvorna. Sen tid. har jag med stor ambition (överdrivet?) slipat o polerat halvorna inuti (!)
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 17 apr 2017 19:32

39-Diabilder 021.JPG
39-Diabilder 021.JPG (131.84 KiB) Visad 15631 gånger
Här den brutala Trajan, från andra sidan.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 17 apr 2017 19:44

28-Diabilder 072.JPG
28-Diabilder 072.JPG (80.59 KiB) Visad 15631 gånger
113 i slag tror jag det var på min 600 19S vilket kändes ända ner i tårna vid pådrag! Men ändå trevlig att köra.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 17 apr 2017 19:57

2-Diabilder 008.JPG
2-Diabilder 008.JPG (87.17 KiB) Visad 15630 gånger
Bröderna Bäver gjorde egen konstruktion till vatten kyld cylinder till 250 Suzuki för länge sedan, tills Kurt körde in i sidan på en folkabuss utan blinkers, sen var det inge kul längre......
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 18 apr 2017 22:37

3-Diabilder 007.JPG
3-Diabilder 007.JPG (119.67 KiB) Visad 15614 gånger
Min debutant Norton 500 som min bror sitter på, gick så bra att jag blev A-förare efter första året, tack Kjell Bogren för den snabba trimmade motorn!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 18 apr 2017 22:48

31-Diabilder 003.JPG
31-Diabilder 003.JPG (82.69 KiB) Visad 15614 gånger
Anderstorp tidigt -70 tal, Peter Williams iväg som 4 efter att gjort en sk. Le-Man start, alltså stå på andra sidan banan och sen springa över å kicka igång, de som kommit igång först kanske tryckte på knappen(?) Men Williams vann o de var ju huvudsaken!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 18 apr 2017 23:08

13-Diabilder 045.JPG
13-Diabilder 045.JPG (75.29 KiB) Visad 15614 gånger
Inte konstigt att jag hade bråttom till Waxholm med denna sjutusan till frukost, därtill ett mycket bra pris! (lågt, men det var då det....) Vilket jag gjort genom åren med följande cyklar, 1st AJS 650, 1st Matchless 750, 4st Norton, 3st Ducati, 1st Moto-Guzzi, 1st Yamma Virago 1000, 1st HD 1340, 1st BMW K100RS, 1st Morini 500 och min nuvarande Traja, inte undra på att jag blivit tjock! Oj, glömde Kawan (250) som jag hade så kul med!
Senast redigerad av 1 Bragfjord, redigerad totalt 20 gånger.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 19 apr 2017 23:18

36-Diabilder 025.JPG
36-Diabilder 025.JPG (92.57 KiB) Visad 15602 gånger
Waxholm ja! Alla(?) har vi väl ett förflutet på denna underbara väg med backar, rakor, kombinationer, kurvor! I vackert landskap, detta bjuds på drygt 9km, alltså gamla Waxholmsvägen,(Bogesundsvägen) som man njuter i sin egen takt för att sedan få belöning på ett trevligt Cafe'. Kortet har jag själv tagit från ett sjöflygplan!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 19 apr 2017 23:41

04-Diabilder 032.JPG
04-Diabilder 032.JPG (73.37 KiB) Visad 15602 gånger
Ja det här kortet är jag kluven inför, men vill framhålla 2 fina killar som på varsitt sätt tillfört mycket gott till klubben! Redaktörn obotlig Nortonist som med den äran får vår tidning till nya höjder! En sann Mc vänn!
Men så var det Janne Olsson... som så tragiskt gick bort alldeles för tidigt, Han var förutom en fin människa rena uppslags boken när det gällde Commandon! Hjälpsam och med goda råd blev hans signum. Saknad.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 22 apr 2017 0:04

1-Diabilder 038.JPG
1-Diabilder 038.JPG (110.84 KiB) Visad 15566 gånger
Ja vadf.. är det här? Skulle de vara jag...
Om 3år är det 50år sen detta kort togs, herre gud! Att tiden går är det enda säkra... Men jag kämpar på,
som idag simmade jag mina 1000m på drygt 21min. 3ggr. i veckan, inte blir jag ngt. magrare för det! Men numera vet vi att det beror på generna(!)
För att återgå till kortet, det var en fin tid med MGn som hade den fina vätskefjädringen vilket kändes som att åka stor komfortabel bil, den bara flöt" över ojämnheterna, skulle inte ha ngt. emot den idag!
Det blev samma som motorcyklarna, de Engelska bilarna försvann från vägarna å då var det kört, medan motorcyklarna ställdes undan, visst många skrotades, men inte som bilarna som alldeles förvann från vägarna, Ok. en o annan Morris å ngr. till men det är tunnsått tyvärr, för bilarna skulle idag charma både en o annan!
Senast redigerad av 1 Bragfjord, redigerad totalt 22 gånger.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 22 apr 2017 0:13

37-Diabilder 024.JPG
37-Diabilder 024.JPG (107.3 KiB) Visad 15566 gånger
Den var inte snyggast, men skulle vinna humorklassen" om det funnits sådan! Norrtälje Custom Bike Show bjuder på det mesta som öppnar varje år första lördagen i juni, ett evenemang som heter duga!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 22 apr 2017 0:38

2-Diabilder 039.JPG
2-Diabilder 039.JPG (105.48 KiB) Visad 15564 gånger
Kontrar med ngt. vackert! Gold Star! Den ständigt vackra, åtråvärda snabbstånkan från glada -50talet! Här i Racing skrud i Hedemora depå, fulländad cykel!
BSA visste nog inte vilken populär tidlös cykel dom gjorde som ännu idag är högst attraktiv! Jag säger bara mums!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 22 apr 2017 23:26

3-Diabilder 004.JPG
3-Diabilder 004.JPG (76.17 KiB) Visad 15539 gånger
På internationella Norton träffen i Norge tog jag en tur för mig själv i värmen för att hitta någonstans att bada vilket också gjordes i en trevlig liten sjö, därefter åkte jag vidare på högre höjder på småvägar där jag imponerades av hur folk kunde bo l sluttningarna och undrade hur det blir på vintern i backarna! Men vackert är det som jag senare har fått uppleva med mina resor i husbil, men det var nog här startskottet" gick för att titta närmare på detta underbara land!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 23 apr 2017 0:14

03-Diabilder 026.JPG
03-Diabilder 026.JPG (60.19 KiB) Visad 15539 gånger
O-visst blev det Norge med besked! Det räcker med att bara komma innanför Norges gräns för att bli religiös, och att sedan samtidigt spela Sissel Kyrkjebö, man kan grina för mindre, då är resan välsignad! Här är Molle o jag längst ute på Lofoten där vi övernattade i detta magiska landskap! Men på morgonen gick vi ur bilen då en hund från byn blev intresserad av Molle varvid båda försvann långt bort i byn, å där stod jag... Inte hjälpte det att jag visslade på honom, han var borta! Vid den tiden var jag opererad för andra gången och hade nu kraftig infektion efter detta å gick med dubbla kryckor vilket inte gjorde mig till ngn större sprinter, de var bara att ta ut en stol o sätta sig ner å hoppas på ngt under. Ja han kom tack o lov efter nån timme glad som inget har hänt! Måste varit en fin fjälla! De var på denna resa som jag blev info. ang. den stora Adolf-kanonen i ett mindre krigsmuseum i Svolvar, kanonen fanns i Harstad men var stängt för säsongen. Då letade jag efter turist-info-butik i Harstad där dom ordade en turistguide separat för mig! Men letandet efter denna turist butik med dubbla kryckor blev för mycket för mitt ben som då det blev överbelastad gjorde helv...skt ont/värk som endast gick över efter en natts sömn, men jag fullföljde visningen i denna imponerande bunker med den STORA kanonen ovanpå medföljande en stol som guiden var mig behjälplig! Det är inte bara Norrmännen som elskar" detta land, jag med! Som man håller på.....
Senast redigerad av 2 Bragfjord, redigerad totalt 23 gång.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 23 apr 2017 0:50

1-Diabilder 012.JPG
1-Diabilder 012.JPG (77.6 KiB) Visad 15539 gånger
Godis butik? Ja! Men min egen samling o trimning av Commandon tidigt -70tal (-71) nu skulle det åkas! Som tur är preskriberat(?) Lättad vev, vippor o lyftare portad topp, 32mm förg., 810cc mm. skjuter på...... Lagret är ett som Dunstall tog fram, tror det var 11kulor istället för 8 vilket var en ,då, förbättring vid trimning. Idag o sen länge gäller Super Blend givetvis, vilket jag senare mont. På favorit vägen var den oslagbar, det är den enda cykel som jag kört över................. i en kurva på nämnda väg (talar inte om) inte ens med mina Ducati har jag kunnat det, huv-va...
Senast redigerad av 1 Bragfjord, redigerad totalt 29 gånger.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 25 apr 2017 23:18

1-DSC05045.JPG
1-DSC05045.JPG (117.68 KiB) Visad 15509 gånger
De är skönt att bli påmind att det är fri fart när jag åkte iväg med mina Nortons! Fick skylten av en god vän, just polare!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 25 apr 2017 23:35

33-Diabilder 035.JPG
33-Diabilder 035.JPG (76.82 KiB) Visad 15509 gånger
Anderstorp slutet -60tal tror jag, både bilar o MC.
Kan det här vara Georg Brown på sin Super Nero (Vincent)?
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 25 apr 2017 23:54

1-Diabilder 031.JPG
1-Diabilder 031.JPG (56.85 KiB) Visad 15509 gånger
Mot nya höjder! Insåg problemet med 2våningskåk när det så småningom är dags för underhåll mm. För att inte tala om alla som jag träffat på sjukan som ramlat av stegarna under samma göremål o brutit både armar, ben o bäcken. Så här efteråt kan jag bara konstatera vilken bra nytta jag haft av denna, bara en sån sak att spola ren stuprännorna, kratta mossa på taket, måla vindskivor o annat. Även kapa grenar, underhåll av mitt stora garage (lada), byggde 3bils-carport med hjälp av denna mm. Ok jag är ingen klättermus" med mitt ben, men skulle i.a.f. försökt att skaffa Skylift!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 27 apr 2017 23:00

1-DSC04015.JPG
1-DSC04015.JPG (183.42 KiB) Visad 15488 gånger
3-DSC03985.JPG
3-DSC03985.JPG (155.12 KiB) Visad 15488 gånger
2-DSC04000.JPG
2-DSC04000.JPG (160.02 KiB) Visad 15488 gånger
Dags igen för Italien Träff! !:a maj! Wenngarns slott alltså, nära Sigtuna. Bilar o Mc av alla de slag, rekommenderas!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Tord Ahlin
Administratör
Inlägg: 458
Blev medlem: 28 jul 2006 13:06
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Tord Ahlin » 14 maj 2017 6:51

Uj va fina kort. Trevlig läsning!
Två cylindrar är alldeles lagom! :)
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 17 maj 2017 1:14

1-DSC05132.JPG
1-DSC05132.JPG (223.59 KiB) Visad 15336 gånger
2-DSC05128.JPG
2-DSC05128.JPG (159.78 KiB) Visad 15336 gånger
3-DSC05125.JPG
3-DSC05125.JPG (154.17 KiB) Visad 15336 gånger
Tack Tord, vad gör man inte för Norton klubben!
Var med och åkte moped rally här i Norrtälje och nu var det bra väder den här gången! Det har tid. tex. haglat vid samma tidpunkt, men gubbarna ger sig inte, (med. åld. 50-60år?) det spelar ingen roll alla åker ändå, för mopparna måste testas.... (dom är väl inte trim...?!)
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 17 maj 2017 1:22

6-DSC05115.JPG
6-DSC05115.JPG (127.6 KiB) Visad 15336 gånger
5-DSC05113.JPG
5-DSC05113.JPG (137.64 KiB) Visad 15336 gånger
4-DSC05112.JPG
4-DSC05112.JPG (174.35 KiB) Visad 15336 gånger
Nifsta har öppnat för säsongen! Här ett smakprov, Saab Sonett, inte visste jag att dom hade en V4, trodde det endast var 2takt, men här desto bättre. De måste inte alltid vara Jänkare, annat är också sevärt o intressant!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 15 jan 2019 1:34

Diabilder 026.JPG
Diabilder 026.JPG (183.09 KiB) Visad 11822 gånger
Varg-Olle i Hedemora, stil going strong som alltid.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 15 jan 2019 1:42

Diabilder 001.JPG
Diabilder 001.JPG (191.27 KiB) Visad 11822 gånger
En annan hårdkörande för mig okänd förare men sett honom på Sviesta och som här Hedemora, man hör han på skrapet med fotplattorna, en friskus! Cykeln tror jag var HD sidspis.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 15 jan 2019 1:50

Diabilder 002.JPG
Diabilder 002.JPG (269.42 KiB) Visad 11821 gånger
Hemresan från Läppe ville trottlarna kärva, men det är som vanligt lätt åtgärdat på en Engelsk Mc, man tar en lämplig sten och slipar trottlarna tills dom går fritt, sen är det bara att njuta av Atlasen som gick så bra!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 16 jan 2019 0:46

Diabilder 014.JPG
Diabilder 014.JPG (222.65 KiB) Visad 11804 gånger
Så här lyfte jag ur motorn på Laverdan, ca. 90kg, är inget man tar för hand som man gör med Norton!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 16 jan 2019 0:51

Diabilder 018.JPG
Diabilder 018.JPG (254.88 KiB) Visad 11804 gånger
Här synkas det 3st. förgasare!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 16 jan 2019 1:02

Diabilder 015.JPG
Diabilder 015.JPG (249.36 KiB) Visad 11804 gånger
För länge sen, tror det var -69? i Anderstorp när det åktes riktiga" tävlingar där.
Säga vad man vill men ägaren har jobbat på en egen ide'. Samma med "moppen" bredvid(!)
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 16 jan 2019 1:12

Diabilder 005.JPG
Diabilder 005.JPG (218.62 KiB) Visad 11804 gånger
Internationella tävlingar alltså! Här har Agostini redan "sprungit" ifrån grabbarna och varvade många av dom med MVn som med underbart ljud ur megafonerna kördes mästerligt av Ago! En ynnest att se honom på hemma-plan"!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 16 jan 2019 1:15

Diabilder 012.JPG
Diabilder 012.JPG (216.48 KiB) Visad 11804 gånger
En typisk Le-man start bjöds det också på!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 16 jan 2019 23:36

Diabilder 010.JPG
Diabilder 010.JPG (157.65 KiB) Visad 11788 gånger
Monterade styrdämpare på min då nya 900ss Ducce efter att fått styrwobbel ett antal ggr. Skandal att det inte var standard på en så körglad cykel å här snackar vi snabbstyrd vilket oftast blir resultatet om man gasar på,
helt onödigt och farligt problem. Men annars en härlig cykel att köra, åso var det ljudet....
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 16 jan 2019 23:54

Diabilder 007.JPG
Diabilder 007.JPG (216 KiB) Visad 11788 gånger
Dock är Commandon så pass stabil att jag aldrig haft styrdämpare här, visst ruskar den ngt. i gaffeln men kontrolerat vilket jag kunde stå ut med, men styrdämp. är aldrig fel! Därimot kan Commandon vara hemsk om bak ändan inte är just. (Bakvaggan o sving infästning) Org. Girling stötdämp. helt ok! Men finns dom längre? Annars koni/Ikon?
Hur som helst, Commandon har mycket att ge och antagligen den bästa av gammelcyklarna! Och duger än idag!!
Cykeln på bilden var på en träff i Norge om jag inte har fel.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 17 jan 2019 0:10

Diabilder 003.JPG
Diabilder 003.JPG (180.66 KiB) Visad 11788 gånger
Sen var det BMW K100rs -84 En riktig långåkar cykel med bravur! Och även rolig på favorit vägen för den som vågar, en klump, ja, men det är när den står still, kommer den i rull blir mången förvånad, bra kåpa med backspeglar som skyddar händerna, ett smalt styra som till en början känns lite ovant men som man sedan uppskattar mm.
Sen att dom står lågt i pris gör inte saken sämre, mycke Mc för pengen! (är jag anställd på BMW?)…..
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 17 jan 2019 0:20

Diabilder 013.JPG
Diabilder 013.JPG (205.62 KiB) Visad 11787 gånger
En tidig Triton, oftast en lyckad kombination, det bästa av 2 världar/Mc?
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bjarne Petersen
Äger nästan forumet
Inlägg: 643
Blev medlem: 02 aug 2006 7:02
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bjarne Petersen » 17 jan 2019 12:13

Diabilder 015.JPG
Diabilder 015.JPG (249.36 KiB) Visad 11779 gånger
Det är inte utan att man blir lite nyfiken på hur den minst sagt kreativa byggaren tänkte här. Jag har förstått att det florerade ganska mycket sinnesutvidgande substanser i vissa kretsar under det glada sextiotalet. Som de brukar säga: "Om du minns sextiotalet var du inte där!" :-)
Dominator '60
Commando '71
Bonneville '05

http://motorstopp.blogspot.se/
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 18 jan 2019 1:49

Ja Bjarne mycket tok kom på den tiden, och ramar förstördes i parti o minut.
Diabilder 024.JPG
Diabilder 024.JPG (303.1 KiB) Visad 11761 gånger
Jaha ja, ska jag våga visa min Gold Star som var en crossmaskin i delar när jag köpte den. Satt ihop den utan tanke på vilken raritet den var, kompletterade till landsväg och använde den som bruksmaskin(!) Aja baja, men så straffade det sig som jag tid. skrivit när traktorn körde ut bakom en kurva... Tog bla. en sväng till dalarna och måste erkänna cykelns goda egenskaper, det var en cykel som man kunde hålla undan från den normala trafiken utan att behöva ligga i vägrenen.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 18 jan 2019 1:58

Diabilder 016.JPG
Diabilder 016.JPG (295.74 KiB) Visad 11761 gånger
19s som är en 600cc hade jag en tid, går inte att jämföra GS.en, men trevlig bara man åkte på de smala "vägstrecken" på kartan med kaffe o tilltugg i ryggsäcken!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
krister
Super-postare
Inlägg: 414
Blev medlem: 30 apr 2008 22:36
Ort: Halmstad Swerige

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av krister » 19 jan 2019 21:29

Hej Brage

BMW :n med rörtank har jag en nära anknytning till då det är en syssling till mig som är byggherre han kallades för Marra men hette Leif Lindström . Rörtanken blev hans signum på ett flertal hojar han byggt Bl.a. den som kallades Batman som var med på utställning i marmorhallarna som Pico Troberg ordnade . under senare delen av hans liv byggde han ett par trikes ,den sista med en Rovermotor som grund / hälsning Krister
Gillar tubsockor och sandaler
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 20 jan 2019 2:10

DSC06319.JPG
DSC06319.JPG (277.31 KiB) Visad 11735 gånger
Syssling? Världen krymte för en stund, ja då är den här triken i enklaste laget efter vad Du säjer han bygger. BMWn var en ögon-magnet där den stod vid insläppet och få glömmer den som var där! Med vänlig hälsning.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Lasse L
Super-postare
Inlägg: 302
Blev medlem: 02 sep 2006 18:46
Ort: Brån, Vännäs

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Lasse L » 20 jan 2019 21:32

En 19S från 58 är väl en ganska ovanlig cykel? Visst var det samma ram på din 19S som Dominator 7 och ES2?

Tack för trevliga bilder!
Lasse Larsson
Brån
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av Bragfjord » 21 jan 2019 1:29

Hej Lasse! Jo 19s är inte lika vanlig som ES2 är men ganska lika ändå, jag tror det är bara slaglängden som skiljer utan att veta. Lika med ramarna till modell 7 som är en Twin. Har faktiskt haft en 7a kortare tid men sålde under pågående renov.
Ramarna duger för dessa mod. kanske svinginfästningen är väl vek för bakhjulet "fladdrade" vid pådrag på min 19s. Framgaffeln har en del att önska, dock Norton, men behöver mod. med uppdat. stötdämperi (ganska gungi ) vet inte om det bara är "bult on", men det duger att åka med å cykeln är ändå trevlig att tuffa med. Sedan kom Featherbed då fanns det inget att klaga på, tacka för det...
Men jag tycker nog att stångkorna passar väldigt bra i gamla ramarna och räcker för de effekterna plus att cyleln är snyggare, i Featherbed ser det lite tunnt ut, min personliga åsikt. Men här finns det säkert andra åsikter, jag har mest erfarenhet från Twinarna.
Med vänlig hälsning.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
camenius
Äger nästan forumet
Inlägg: 955
Blev medlem: 29 jul 2006 15:40
Ort: Featherbed Meadows

Re: Brages gamla dia kort

Inlägg av camenius » 03 mar 2019 17:51

Många trevliga bilder tillsammans med kul kommentarer.
Exempelvis den från Fulka-passet fixk mig att minnas fina hojemestrar i ungdomen.
Den orange BMW med tre rör som tank, tillverkades av en kille här i Västerås SM var en mycket skicklig byggare. Marra kallades han och tyvärr borta idag. För den hoj som du fotat hade han en mycket speciell gul bmw som gjorde att vi småkillar kallade honom Batman. Byggde även trike med rovermotor på senre år.
Kul minnen som kommer av bilderna.
Lasse Lansdowne Camenius, legitimerad obotlig nortonist, Featherbed Meadows.
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one."
Så mycket gillar jag mitt land, att jag gärna delar det med många andra.
Skriv svar