Inspirationstråden...

Här kan allt om motorcyklar diskuteras

Moderatorer: Per G, Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
camenius
Äger nästan forumet
Inlägg: 955
Blev medlem: 29 jul 2006 15:40
Ort: Featherbed Meadows

Inspirationstråden...

Inlägg av camenius » 08 jun 2014 19:54

Startar nu en tråd som jag hoppas ska leva länge och få många, många inlägg. Tanken är att visa bilder (med kommentarer) på cyklar som vi gillar och inspireras av. Inte minst för oss som renoverar en hoj och ofta har en eller fler cyklar som inspirerar/inspirerat oss.

Låt oss strunta i årtal och modeller. Allt är välkommet

Jag startar med två hojar som båda inspirerar mig på olika sätt nu när jag håller på med min Atlas som ska vara färdig nästa sommar. Har nämligen velat fram och tillbaks kring vilken nyans på lackeringen jag ska ha.

De är båda såå läckra, bland annat för valet av färg. Dels en commando som jag hittade på nätet (tre bilder), dels PO:s svarta Atlas. Båda är superfina och jag har länge räknat med att lacka min blivande café racer svart som PO:s, men så hittade jag den här vinröda Commandon. Japp, vinrött ska det bli! Jag har samma slags tank som PO, så nu är frågan om tanken ska lackas enbart vinröd om på Commandon här. Eller om jag ska ha annan färg på sidorna samt rundning?
Även skärmarna ska lackeras precis som på Commandon. Kolla även commandons framskärm, ska åka till en mc-skrot och leta efter nåt liknande. Mums!
Bild
Bild
Bild
Bild
Lasse Lansdowne Camenius, legitimerad obotlig nortonist, Featherbed Meadows.
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one."
Så mycket gillar jag mitt land, att jag gärna delar det med många andra.
Kim
Äger nästan forumet
Inlägg: 902
Blev medlem: 24 feb 2009 14:53
Ort: Husby-Rekarne

Inlägg av Kim » 08 jun 2014 20:56

Jag är mycket svag för commandons peeshooters, dom gör sig lika bra på en originalhoj som en caféracer.. ;)
Användarvisningsbild
Bjarne Petersen
Äger nästan forumet
Inlägg: 643
Blev medlem: 02 aug 2006 7:02
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Bjarne Petersen » 09 jun 2014 7:19

För mig finns egentligen bara en hoj; Norton Manx. Helst då av de klassiska årgångarna med Featherbed-ram. Själva sinnebilden för en klassisk racer och rättesnöre när jag bygger café-racer.

Bild

Sedan finns det ju olika motoralternativ. En Manxmotor är ju inte särskilt praktisk på gatan och en Norton International kostar ju skjortan. Nortontwinnarna är ju helt ok kompromisser. Jag är inte främmande för att i framtiden bygga en klassisk Featherbed-café med en astrimmad ny Triumph Bonnevillemotor i. Snygg och tillförlitlig. Eller en Norley (eller Harton om man så vill) , det vill säga en Norton med H-D-motor. Helst då en riktigt potent Evo eller kanske en S&S-motor. Tills dess finns det ju en del att kika på medan man drömmer sina ouppnåeliga drömmar. Den här gillar jag! Gammal järnsportster i Widelineram.


Bild

Lite rörliga bilder:
http://www.youtube.com/watch?v=KlxIVtph1sY
Nice!
Dominator '60
Commando '71
Bonneville '05

http://motorstopp.blogspot.se/
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Inlägg av Bragfjord » 10 jun 2014 1:13

Bild
Här en Norvin som fanns på Custom Bike Show i Norrtälje i lördags, inte helt fel.
Fina Cafe' cyklar på bilderna! Ja Manx är en fin o snabb stånka än i dag!
Därimot är jag ej imponerad av Intern med sina 29hk, en överskattad hoj
och hutlöst dyr. Då föredrar jag BSA Gold Star i alla lägen, ja den bästa
stånkan för landsväg! Snabb, 38 till 42hk, okomplicerad bra stötstångs-motor, och därtill snygg! MVH.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
jl04279
Van postare
Inlägg: 61
Blev medlem: 19 nov 2013 20:28
Ort: Lidingö

Inlägg av jl04279 » 08 aug 2014 12:45

Funderar lite på färgen på den översta. Kan det vara röd candy på guldbas?
Norton Commando 1971
HD Sportster 1970
HD Shovel 1978
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Inlägg av Bragfjord » 07 okt 2014 2:26

Tänkte lägga in en bild på BSA Rocket Gold Star A10 som Wickström uppe i Hedemora äger och även andra godingar. Men det går inte eller gör jag ngt fel? Återkommer ang. bild.
Men just den cykeln är nog bland den vackraste England producerat!
(tycker jag) Den och Gold Star stånkan är var för sig goda representanter
från Ö-riket.
Var alltså uppe i Hedemora trakterna i annat ärende och passade på att besöka Wickström himself för att titta på hans fina renoverade Collection av Mc. Ja gud vad han levererar! Snyggt in i minsta skruv! Och han åker med dom också, inte bara skådebröd, funkar alltså!
Och så har han en trevlig fru som lagar god mat, tack för det!
Min första tunga Mc var just en BSA A10, dock inte Rocket Gold Star å tur var väl det då man inte satt värde på cyklarna som man mest skruvade sönder i början innan man fattade gängor o spec. verktyg.
Glad i hågen, hade betalat min jobbar-kompis boende i Hässelby och skulle köra hem den till Åkersberga visste jag nog inte vad som låg framför mig.
Cykeln startade snällt o lät maffig och kändes så också, de var ju tung cykel!
Kommen från silverpil, som var en fin tid, var det här ngt. extra!
Jag njöt av kraften från 650cc då efter halva vägen en ljuddämpare lossnade och föll av, vände o plockade upp den, men vad skulle jag frakta den nånstans? Fick vänta en stund tills den svalnat å sedan stoppade jag dämparn innanför jackan! Nu var jag inte helt bekväm med det hela, men det skulle bli värre, för sen efter ytterligare ngn. mil så föll andra dämparen av! Samma procedur nästa dämpare innanför jackan som nu var sprängfylld!
Nu var det definitivt inte bekvämt längre, nu gällde det att bara att komma hem så fort som möjligt, fick inte plats nåt mer innaför jackan och jag undrar än i dag hur detta var möjligt. Men kom hem till slut utan mera krångel. Den cykeln blev kortlivad efter jag plockade isär hela hojen med stor ambition som svalnade vartefter då hela garagegolvet blev fullt av för mig då "okända" prylar. Sålde skiten i delar och övergick till Raggarbil o brudar vilket inte var helt fel då. Idag skulle en A10:a vara betydligt mer värd för mig! Ja, som sagt, jag fick inte in ngn. bild så det fick bli ett litet "kåseri" istället.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
vidar hjelm johansen
Super-postare
Inlägg: 358
Blev medlem: 23 nov 2008 12:37

Inlägg av vidar hjelm johansen » 29 okt 2014 11:03

Hei.
Her er noen bilder av sykkelen (prosjektet mitt)
Kaller det prosjektet det forde det er en kontinuerlig prosess for forbedringer, og å få til litt mer cafe`look. Har et stykke igjen, men det er jo litt av vitsen. Vet ikke hva jeg skal gjøre når jeg ikke kan finne på mer.
Får ikke ha mer en ett prosjekt.
Som nevnt skal jeg i år bytte felger. Har og tenkt å prøve å lage et tilpasset Clubman styre, for se hvordan det går.

La også med bilde av noen ventil aksel deksel med Norton logo på.
Kjøpte dem på Ebay for to-tre år siden, men klarer ikke å finne ut av hvem jeg kjøpte dem.

Bild

Bild

Bild
Bild
Bild

Vidar
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Inlägg av Bragfjord » 31 okt 2014 0:52

Snyggt Vidar! Den ser vettig o prydlig ut, verkligen fin.
Är det en Interstate från början, -75? Fotplattorna, har Du köpt dom, eller
fräst ur dom själv? Och hur gjorde Du för att få in bilderna? Jag kan fortfarande inte få in ngr. bilder. MVH.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
vidar hjelm johansen
Super-postare
Inlägg: 358
Blev medlem: 23 nov 2008 12:37

Inlägg av vidar hjelm johansen » 31 okt 2014 10:59

Ja det er en Interstate 75. Hvis du med fotplater mener Z platene så brukte jeg stikksag og saget ut, deretter brukte jeg en rettsliper med først roterende fil, deretter noe annet finere slipeutstyr, og avsluttet med filt -poler skive på rettsliperen, og først grov så fin voks . det var ganske mye arbeid, men det ble ganske bra :-) .
Hva gjeller bildene.
Når jeg er inne i forumet, åpner jeg en fane til, der går jeg inn i Photobucket, der er der jeg har bildene liggende. finner da fram det bilde jeg skal laste inn i forumet. Markerer dette, da kommer det opp til høyre for bilde alternative koder, da klikker jeg på en av de nederste , enten var det HTML eller IMG, tror det var den siste.
Går så inn i forumet igjen og setter pekeren der jeg skal ha bilde. så limer jeg inn (CTRL +v) så er bilde der. Er ikke dette den normale måten å gjøre det på :?:
Vidar
Användarvisningsbild
Bjarne Petersen
Äger nästan forumet
Inlägg: 643
Blev medlem: 02 aug 2006 7:02
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Bjarne Petersen » 31 okt 2014 16:30

vidar hjelm johansen skrev: Er ikke dette den normale måten å gjøre det på :?:
Vidar
Nja, forumet har tidigare haft möjligheten att lägga upp bilder direkt på eget serverutrymme. Nu har den funktionen kraschat och legat nere sedan en tid. Nu får man använda sig av extern bilduppladdning, typ Photobucket, Tinypic, Picasa eller liknande. Så är det nog på de flesta forum.
Dominator '60
Commando '71
Bonneville '05

http://motorstopp.blogspot.se/
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Inlägg av Bragfjord » 01 nov 2014 1:16

Vidar, Du har gjort ett riktigt "hästjobb" när Du tagit ut fotplattorna, jag är imponerad, trodde det var ngn. form av avancerad CNC-fräsning, å snyggt blev det också! Vad blir härnäst? Man bävar(!)
Ang. bilder meddelar Tord Ahlin att bilder snart kan sättas in igen, så jag avvaktar ett tag till, jag använder Picasa och är inte så duktig på "data".
(som Bjarne är) MVH.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Tord Ahlin
Administratör
Inlägg: 458
Blev medlem: 28 jul 2006 13:06
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av Tord Ahlin » 06 dec 2014 10:56

Jo, nu är bild-funktionen igång. Fortsätt med att mata in toppfina högupplösta kalasbilder på häftiga Nortons
Bilagor
1.jpg
Stallarholmsmarknaden 08
1.jpg (268.97 KiB) Visad 13657 gånger
Två cylindrar är alldeles lagom! :)
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av Bragfjord » 24 dec 2014 2:02

Här den fina BSA.n men görs inte rättvist då fotografen (jag) har en del att lära, plus hur kul/lätt är det nu att lägga in bilder?
Bilagor
Wikström Hedemora 018.JPG
Wikström Hedemora 018.JPG (186.04 KiB) Visad 13528 gånger
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av Bragfjord » 14 jan 2015 3:17

Ja ha, nu av en händelse klickade jag på Vidars bilder och vad ser jag? Jo en massa intressanta foton, samtidigt så tror jag Vidar är flygmek(?)
Miljön o hantverk på rena bänkar talar för detta! Inte visste jag att det fanns mera bakom bilderna, kul.
Vidar, har Du gjort "låsningen" för soffan själv? Vevhus luftningen? Tråkigt med kamaxelns slitage, vad tror Du är orsaken? Hur många mil hade den gått? Är motor och v-låda blästrade, med vad? För snyggt har det blivit! MVH.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
vidar hjelm johansen
Super-postare
Inlägg: 358
Blev medlem: 23 nov 2008 12:37

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av vidar hjelm johansen » 14 jan 2015 21:17

Hei Norges-fantast :D
Er ikke helt sikker på hvilke bilder du refererer til, for meg høres det ut som det er flere bilder en det jeg har lagt ut på forumet .
Nei, jeg er ikke flymekanikker :cry: dessverre., men det er en liten flyplass med en del veteranfly i nærheten.
Nei feste til Corbin salen fulgte med, men jeg justerte det litt. Flyttet låsepinnen 3-4 cm bakover får derved å slippe å kutte så mye av tuppen på salen.
Skjønner ikke dette med de bildene .Når jeg bruker Photo Budget, får dere da tilgang til alle bildene jeg har av commandoen min :?: . Det er i tilfelle helt ok for meg ,men jeg trodde ikke det.
Ellers er all den blanke aluminiumen resultat av mange timers hardt arbeid med diverse polerings greier.
Kamakselen så slik ut da jeg kjøpte sykkelen for 5 -6 år siden. Da var den gått 55000 miles . Det var hvist ganske typisk sa mekanikeren som renoverte motor og gir den gangen.
Veivhusluftingen er jeg fornøyd med . funker bra. Har brukt en ventil fra en Yamaha XS 650.
Hyggelig du syntes den er blitt fin. Ennå bedre blir den nå med nye hjul

Vidar
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av Bragfjord » 15 jan 2015 0:22

Inte flygmek. nähä, men duktig mek. är Du för det ser jag på alla bilder som när man klickar på bilderna Du lagt ut så kommer en hel "kavalkad"
med andra bilder bakom dessa, många o bra! 5500mil el. miles? (kamaxel) Du är en hejare på att polera! Men vevhus mm. är det blästrat? Med vad?
Cykeln är verkligen fin o vettig, å bara en sån sak som stänklappen fram! MVH.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
vidar hjelm johansen
Super-postare
Inlägg: 358
Blev medlem: 23 nov 2008 12:37

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av vidar hjelm johansen » 15 jan 2015 11:45

Hei igjen

Ja jeg er blitt en jakel på å polere.

Ja, veivhuset og girkassa ble glassblåst når motoren ble plukket ned og total renovert,
dette var for 5-6 år siden.
Nå har jeg bare to ting igjen å polere tror jeg , og det er bremsecalliperene,
etter det er jeg usikker på hva jeg skal finne på :(

Vidar
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av Bragfjord » 15 jan 2015 23:29

Ja Vidar, nu kan Du vara nöjd, å detta med eget arbete, är dubbel glädje! Cykeln är en bra representant för Norton! Heja Norge! MVH.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
vidar hjelm johansen
Super-postare
Inlägg: 358
Blev medlem: 23 nov 2008 12:37

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av vidar hjelm johansen » 16 jan 2015 11:28

:D
Vidar
Användarvisningsbild
vidar hjelm johansen
Super-postare
Inlägg: 358
Blev medlem: 23 nov 2008 12:37

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av vidar hjelm johansen » 03 feb 2015 20:59

Hei igjen
Ja nå er vinterens hovedprosjekt ferdig.
Nye felger er på plass og nytt 18" bakdekk er på plass
Det er dimensjon 18"-90-120. Det passet perfekt. Det er 6mm. større på omkretsen en et litt brukt 19"-90-100 dekk.
Dvs. 1,9mm større i diameter og det har 9mm. klaring til bakgaffelen.

Som dere ser så er også bremsecalliperene polert opp. De ble bra..
Nå er ikke mer å polere på tror jeg. Navene har jeg jo og tatt som dere ser.
Nå er det bare å vente på våren og tørr asfalt.

Vidar

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Bild
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av Bragfjord » 04 feb 2015 0:00

Ja det var mycket polerat och blankt! Snyggt o bra gjort, t.o.m. gaffelbenen! Men bultarna till främre bromsoket? Sitter det
kåpor över, eller ser jag fel? Större diam. bakhjul inte fel, men behöver Du så brett? Eller är det fåfänga? Men snyggt blev det!
MVH.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
vidar hjelm johansen
Super-postare
Inlägg: 358
Blev medlem: 23 nov 2008 12:37

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av vidar hjelm johansen » 04 feb 2015 0:40

Ja kanskje det begynner å bli litt vel glossy , så det får være nok nå , men det var jo morro når det ble så bra :D
Bultene til kalipperen er ganske enkelt 10 mm. rustfri bulter med umbrako hode. Det runne umbrakohodet kuttet jeg av slik at det bare stod igjen et rundt hode på 3-4 mm tykkelse.
Det pusset og polerte jeg opp.
På innsiden mot hjulet sitter en låsemutter, og i og med at bulten er så tykk(10mm) var det enkelt å lage et spor til en skrumeisel som jeg kunne holde igjen med når jeg skrudde til mutteren.
Da kunne det synlige hode være rundt og blangt :mrgreen:

Vidar
Användarvisningsbild
Per G
Postmästare
Inlägg: 1161
Blev medlem: 30 maj 2007 8:10
Ort: Kungsängen

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av Per G » 04 feb 2015 9:28

Vidar,

Man får ha solglasögon på sig för att inte bli bländad 8)
Nu när den är så fin får du byta ut dina Hagon mot IKON så blir den lika skön att åka på som den är vacker att se på :D

Hälsningar
Per
850 "svarta drömmen" Commando
Norton Big 4 -29 på gång, sakta men osäkert framåt.
Trogen medlem i Brytarspetsarnas vänner.
"Arbete inkräktar menligt på fritiden"
Användarvisningsbild
vidar hjelm johansen
Super-postare
Inlägg: 358
Blev medlem: 23 nov 2008 12:37

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av vidar hjelm johansen » 04 feb 2015 16:06

Hei
Ja, kanskje det . Vet ikke noe om forskjellen på disse demperne, men jeg trenger noen tips .
Må jo ha noen prosjekter til neste år. Jeg har lyst til å bytte ut pottene til noen med mer cafe`look.
Har noen i kikkerten: http://www.ebay.co.uk/itm/like/370946814851
Eller kanskje et nytt styre ala clubman style.
Noe må det bli, for jeg har ikke lyst på å begynne på en ny sykkel, men man må jo hane å drive med om vinteren . :)
Vidar
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av Bragfjord » 05 feb 2015 1:40

Vidar,Jag hade inte "mage" att nämna Hagon dämparna då cykeln är så fin, men som Per G riktigt säger så skulle det vara pricken över i med Ikon, Öhlin ja, men dyra och svårt att avgöra om dom "känns" bättre.
Om Du nu inte är flygmek. så är Du en hejare på att svarva (bultarna b-ok) och andra innovationer! MVH.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
camenius
Äger nästan forumet
Inlägg: 955
Blev medlem: 29 jul 2006 15:40
Ort: Featherbed Meadows

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av camenius » 22 nov 2015 18:50

Nu när ni njutit länge av Vidars bilder och även sett, läst om och inspirerats av hans underbara hoj även i höstens Nortontidning ( i din brevlåda imorgon om du inte fått den redan), är det väl dags att fläska till med den här. Framför allt njut av färgspelet.

Har just lämnat iväg en del prylar som ska lackas till min ombyggda Atlas. ...och så ramlar jag av den slump in på den här, som har exakt samma färgval som jag ska ha på atlasen. Mums! (Tycker jag, som är såååå svag för vinrött.) Fast jag ville egentligen ha vit randning, men tvingades till guld eftersom det faktiskt inte finns vit Norton-logo!!!!!!
Bilagor
1974-Norton-Commando-R-Side.jpg
1974-Norton-Commando-R-Side.jpg (488.63 KiB) Visad 12514 gånger
Lasse Lansdowne Camenius, legitimerad obotlig nortonist, Featherbed Meadows.
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one."
Så mycket gillar jag mitt land, att jag gärna delar det med många andra.
Användarvisningsbild
Magnus Jönsson
Administratör
Inlägg: 420
Blev medlem: 06 sep 2006 8:50
Ort: Ör, Växjö
Kontakt:

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av Magnus Jönsson » 23 nov 2015 7:50

Hej
håller med dig, snyggt :D
Jag ritade ju upp loggan till våra tröjor en gång så vi har ju den som vektorgrafik, så om du velat kunde du ju tagit den och beställt en vit dekal av nån dekalmakare...
/Magnus
Nuvarande leksaker:
Norton Commando 750 Cafe racer -71
Yamaha GTS 1000 -98 (navstyrd sporttourer)
Honda ATC 200 -84 (3 hjul)
+ ett antal äldre mopeder o traktorer mm...
Användarvisningsbild
camenius
Äger nästan forumet
Inlägg: 955
Blev medlem: 29 jul 2006 15:40
Ort: Featherbed Meadows

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av camenius » 23 nov 2015 10:21

Intresserad och återkommer om inte de två jag hittade hos ett företag igår, är bra. Hör av mig i så fall, men tror du att de kan köra ut dekal man kan ha på tanken? Vill inte ha en "vinyldekal".
Lasse Lansdowne Camenius, legitimerad obotlig nortonist, Featherbed Meadows.
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one."
Så mycket gillar jag mitt land, att jag gärna delar det med många andra.
Användarvisningsbild
Magnus Jönsson
Administratör
Inlägg: 420
Blev medlem: 06 sep 2006 8:50
Ort: Ör, Växjö
Kontakt:

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av Magnus Jönsson » 23 nov 2015 11:16

Hittar du bara ett företag som har "rätt" material och verktyg så löser de det säkert, bara att börja googla :wink:
Alternativt kan du ju köpa rätt material och skära till dom själv, det är ju inget märkvärdigt om du bara ska ha två. Mitt namn som jag har på min kåpa löste jag så.
/Magnus
Nuvarande leksaker:
Norton Commando 750 Cafe racer -71
Yamaha GTS 1000 -98 (navstyrd sporttourer)
Honda ATC 200 -84 (3 hjul)
+ ett antal äldre mopeder o traktorer mm...
Kim
Äger nästan forumet
Inlägg: 902
Blev medlem: 24 feb 2009 14:53
Ort: Husby-Rekarne

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av Kim » 25 nov 2015 23:44

Har en som gör dekaler, hojta till så kanske jag kan lösa det! ☺️ Bara du vet vilken storlek du vill ha på dekalerna.

Med vänlig hälsning, Kim
Användarvisningsbild
vidar hjelm johansen
Super-postare
Inlägg: 358
Blev medlem: 23 nov 2008 12:37

Re: Inspirationstråden...

Inlägg av vidar hjelm johansen » 15 mar 2017 17:08

Hei
Se her .
Her er det virkelig noe å bli insirert av:

http://www.myseeley.net/

Vidar
Skriv svar