Bygge

Här kan allt om motorcyklar diskuteras

Moderatorer: Per G, Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Nortti
Super-postare
Inlägg: 209
Blev medlem: 02 apr 2008 17:28

Bygge

Inlägg av Nortti » 10 sep 2013 8:05

Användarvisningsbild
Bjarne Petersen
Äger nästan forumet
Inlägg: 643
Blev medlem: 02 aug 2006 7:02
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Bjarne Petersen » 10 sep 2013 9:28

Jo, de där bilderna har man suttit och stirrat på ett antal gånger. Fantastiskt hembygge med snits och oortodoxa lösningar! Remdrift på bakhjulet, swing med integrerad oljetank osv, osv...
Dominator '60
Commando '71
Bonneville '05

http://motorstopp.blogspot.se/
Användarvisningsbild
Per G
Postmästare
Inlägg: 1161
Blev medlem: 30 maj 2007 8:10
Ort: Kungsängen

Inlägg av Per G » 11 sep 2013 15:17

Jag var i kontakt med honom för ett par år sedan. Han verkar inte backa för att lägga ner jobb på sina projekt :D
Snyggt blir det också!

Per
850 "svarta drömmen" Commando
Norton Big 4 -29 på gång, sakta men osäkert framåt.
Trogen medlem i Brytarspetsarnas vänner.
"Arbete inkräktar menligt på fritiden"
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Cafe' racer?

Inlägg av Bragfjord » 11 sep 2013 19:01

Vad är det för mening med allt arb. när cykeln bara går att svänga höger?
Eller ser jag fel? Sidostödet alltså!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Bygge

Inlägg av Bragfjord » 09 okt 2016 2:46

Puu... Grabben måste ha ADHD gånger 10! (skämt) De här collaget var inte tid.? Efter att ha följt detta måste man ge grabben en applåd! Allt är inte i min smak, men vilken uthållighet att jobba sig fram med alla innovationer!
Här finns resurser o kunskap med maskiner, ungefär som vi alla skulle vilja ha, för har vi valt dessa engelska cyklar finns det mer att göra till sin egna stil. (Men org. duger bra)
Min anm. Nu är det tveksamt att svänga höger (avgas) å värre hade det varit om det första systemet var slutmonterat.
Jag talar om Cafe' cykel där det är absolut nödvändigt, men lika viktigt annars.
Var är bakskärmen, kom inte å säg att den är tung (plast). Varvräknar-wiren, hej Kalle, men jag ska inte vara stygg. Grabben ska ha beröm för fint detaljarbete!!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Skriv svar