Ang. Cafe'racer.

Här kan allt om motorcyklar diskuteras

Moderatorer: Per G, Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Ang. Cafe'racer.

Inlägg av Bragfjord » 02 maj 2013 22:52

Appropå Lasses Cafe'racer bygge. Bakdelen, JPN Player, den cykeln var snygg
med fin kåpa, dubbla lysen och utriggad kåpa för händerna, men,
så var det bakdelen, tyckte inte om den då, men har ändrat mig! Den ska vara
där! Hur skulle det se ut annars? Cykeln är tidlös och var före sin tid när den
kom, synd att jag inte haft en sån!
Jag tyckte inte heller om bakdelen på Fastbacken när den kom, köpte en ny
-69 och byggde om den med en gång. Även här har jag ändrat mig, idag
är även den snygg och tidlös, var före sin tid? Men gud vad den gick bra, men
för lågt växlad, 19kugg blev 21 sedan 23. Köpte även 24kugg men blev orolig
ang. lådans påfrestning. Men så var det bromsen, min numera käpphäst när det
gäller Cafe'racer, byttes till Dunstall skivbroms-kit, det var pricken över i, nu
kände jag mig o-övervinnerlig (ngt. överdrivet) men de var härliga tider!


Efter att jag besökt "Norton Anders" (namnet ingen tillfällighet) i feb. -16 så berättade han ang. bakdelen på JPN-Player,n som han givetvis också har, att utformingen är tanke bakom så att luften övergår jämt över cykel förare o den spec. bakdelen av soffan, eller som Anders själv säger, "luften ligger som en våt filt över ryggen". Anade att det måste vara ngn. uträkning p.g.a. det utseendet! Går alltså lätt i hög fart med andra ord, t.o.m. miljövänlig då ang. soppan, jag visste det, Norton var före sin tid!
Ok, Anders är ingen tjockis som jag utan slimmar bra på sadelplats, men så har han åkt en massa Vasalopp varvat med löpning!
När jag stoltserar med att jag åkt moppe (trimmad) uppför Dalsnibba (Norge) har han spring-tränat upp dit!!
Andra fjäll som jag kämpat upp med husbilen har han givetvis sprungit uppför å han är 10år äldre än mig, Puu!
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Användarvisningsbild
Bragfjord
Postmästare
Inlägg: 1020
Blev medlem: 29 jan 2013 19:50
Ort: Rimbo

Re: Ang. Cafe'racer.

Inlägg av Bragfjord » 14 mar 2016 23:57

Tillägg, se Norton Anders ovan.
Norge-fantast
"Efterklokhet är en exakt vetenskap"
Rang ordnar mina kvarvarande cyklar:
1/Laverda SFC 1988
2/Commando 1969 Cafe' SÅLD!
3/Guzzi Daytona 1992 SÅLD1
4/Triumph Speed Master 2005
5/ En Laverda till, SFC 1988!
Skriv svar