World classic bike

Magnus Jönsson

Administrator
Hej,

jag fick ett vackert vykort häromdan ifrån World classic bike :? med en uppmaning att jag skulle ringa dom, de påstod att de sökt mig för att diskutera Norton.
Jag kollade på nätet och där finns en hemsida, http://www.worldclassicbike.com/, men ingen info om vad de sysslar med.
Är det fler som fått vykort eller vet vad de pysslar med, lite nyfiken blir man ju.

Körde några mil i söndags, kallt va de, men jag hoppas jag hinner med några till.

/Magnus
 

Peter

Member
Jag har också fått vikort från dom, det var något halvår sedan. Då kallade dom sig bara ClassicBike Apperal eller något snarlikt. Jag ringde upp dom för jag trodde det var tidningen eftersom jag har varit med i den tidigare. det visade sig vara snubbar som kontaktar personer med lite speciella märken, säkert både hojar och bilar. Förmodligen går dom via ägarregister för jag hoppas inte klubben har sålt adressuppgifter. Det dom gör är att försöka sälja "samlarutgåvor" av tröjor och jeansjackor med tryckta loggor på. Jag är övertygad om att det inte finns några plagg framme för man får ett förmånligt erbjudande om att boka ett plagg men man måste snabba sig då upplagan är begränsad m.m. Vanliga krämare alltså fast mer sofistikerade. Undvik!
 

Lasse L

Member
Fick också ett vykort från dem i somras. Första reaktionen var att man kände sig smickrad, vykortet gav sken av vara från någon ny tidning.

Googlade lite och hittade en del andra forum där World ClassicBike nämndes. Grejorna de säljer verkade dyra och folk som köpt var inte nöjda.
 
Jag blev uppringd av en jeppe en kväll för ungefär ett halvår sedan. Jag minns inte om det var samma firmanamn, men han ville i alla fall kränga kläder med Nortontryck på. Han inledde samtalet mycket inställsamt; frågade om jag hade en Norton och om den gick bra. Jag anade omedelbart oråd, förklarade ovänligt och bestämt att vi var med i Nix-registret, att jag inte var intresserad av att handla saker över telefon, att dörrnasare brukade hamna sex fot under jorden i bakgården hemmavid, att han inte hade ett dugg att göra med huruvida mina hojar gick som de skulle och, ... ja, ni förstår.

Jag börjar bli jä-vligt irriterad på alla osnutna jäklar som skall kränga saker till en utan att man bett om det. :evil:
 

camenius

Well-known member
Hörde talas om de där jackorna på årsmötet. Har åxå blivit uppringd av en säljare (i somras). Jag avböjde, men just i kväll ringde en medlem från Värmland, som köpt en jacka eftersom det var returrätt. Varför han ringde mig vet jag ej, han kanske ångrat sig och var orolig?

Hoppas för hans räkning att det inte är skit...

Jag är NIX-anmäld, därför blir jag förvånad om någon ringer mig och vil lsälja. Om någon gör det så blir jag misstänksam eftersom jag finsn i NIX-registret som alla seriösa respekterar.

Å andra sidan, den som idag har rätt att sälja produkter med Norton-logo är enbart Stuart Garner och dem han ger/säljer licens till! i en intervju i kommande nummer berättar han om sin version om att städa upp bland reservdelstillverkare som inet håller måttet med mera... Det finns ju mycket pengar för honom att bevaka sin varumärkesrätt och skydda märket från intrång och missbruk!
 
Top