VM

Bragfjord

Well-known member
Kommer just hem från Norge är väl inte så intresserad av fotboll men deppa inte Vidar Ni är bäst i alla fall med Ert vackra land!
Efter varit och ätit en hamburgare m. tillbehör vid en fjällsjö så är Ni bäst även där!
(fan att jag inte flyttat till Norge för länge sen....)
 

camenius

Well-known member
Tack för tipsen!!!

Plötsligt slår det mig, när jag läser dina norska kärleksförklaringar som jag håller helt med dig om, att nästa år, när tanten min också är pensionär, ja då ska vi ta ”en norsk runda” på Commandon.

Det var ordet fjällsjö som slog till i knopen på mig och fick mig att associera till mitten av 1970-talet då jag körde till Trollrallyt. Så sagolikt vackert, Fylket Hedmark, tror jag det var. Å sen körde vi ett annat år, Trollstigen, Trondheim, ner till Oslo. Mums.

På tal om Norge, har du sett filmen om tyska ockupationen, deN med kungens flykt? Mycket sevärd. Alicia Wikander, vår unga svenska begåvade skådis har en roll i den. Har du missat den, så har du framför dig en helkväll. ...och om du gillar historia och nordiskt tema, se filmen 9 april! Helt fantastisk, också om ockupation, men i Danmark.
 

Bragfjord

Well-known member
Jo Lasse, visst har jag sett Kungens nej. Har skrivet det någonstans här i forumet, mycket bra och realistiskt film, var skeptisk innan men Anna-Stina som sett filmen var övertygande, t.o.m. sänkningen av slagskeppet Blycher i Oslo fjorden var på "riktigt"!
Ja varför inte ta med frugan på en redig tur o återupptäcka Norge? Jag rekommenderar Vestlandet o helst Stryn området som vi har fastnat för.
Men, vädret var det ja, det är inte sol jämt skall gudarna veta, men har man tur så kan även det hända å då är det guld värt!
 
Top