Vinter prosjekter

Hei.
Har et par spenende prosjekter i vinter. Det ene er at jeg skal konvertere til hydraulisk clutch fra CNW. Tror det kan bli fint med en myk og lett clutch handeling.
Det andre som er litt mer spennende er at jeg har tenkt å kjøpe meg to
34mm Keihin flat side PVK forgassere fra JS.motorsport i USA. Har lest mye bra omtale.
Har noen av dere der ute noe erfaring med dette settupèt ??

Vidar
 

Kim

Administrator
Kan du inte lägga upp en bild på den hydrauliska clutch releasen?
Är lite nyfiken på hur den ser ut.


Mvh Kim
 
Hei
Her er lenken, jeg syntes det ser skikkelig bra ut. Elegant skjult løsning.


http://www.coloradonortonworks.com/catalog/engine.asp#2300

Vidar
 

AndersA

Member
Ingen erfarenhet av av förgasarna men däremot av Jim själv. Han är bra att ha att göra med, svarar på mail och levererar snabbt och utan krångel. Maila honom och tala om hur din motor ser ut, kam, ventiler etc så får du säkert ett bra svar. Han är inte intresserad av "small talk" däremot, så vänta inte ett svar på flera sidor!
 

Kim

Administrator
Ahh, vilken fin grej, har själv skissat lite på en dito till Kawasaki 3-pip, dock inte tillverkat någon än.
 

Per G

New member
Finns en del kul grejor hos CNW, verkar vara seriösa i det de gör.
Kanske litet väl mycket "show-finish" för min del men det är ju en smaksak.

Intressant att någon testar andra förgasare. Ska bli intressant att följa resultatet du får med Keihin. Du får gärna dokumentera detta så vi får en artikel i Nortonisten

Hydraulisk koppling borde väl knappast behövas på en Commando?
En rätt monterad/justerad koppling med en bra vajer drar man ju lätt med 2 fingrar. Jag har sett att CNW säljer ett kit men jag har aldrig sett något behov. Vore skillnad om man åkte Laverda.

Hälsningar,
Per
 
Hei. :D

Nødvendig og nødvendig.....
Hvis man bare tok tak i det som var nødvendig ville det jo bli kjedelig
syntes jeg.
Mann må jo holde på med noe om vinteren, syntes vintersesongen nesten er bedre en sommer sesongen.
Jeg skal også bytte til en del led belysning og led kjørelys og ny cafe forskjerm fra CNW. Har også lyst til å lære meg å lakkere. Har da planer om å lakere skjermene sorte med en smal gull stripe rundt.
Vi for se ...Store planer for vinteren,
Der skal få tilbakemelding hvordan alt går , men det blir jo først når jeg har fått prøvekjørt alt til våren

Vidar
 

Kim

Administrator
Den största fördelen med hydraulisk koppling är att du slipper justera kopplingen.
 

Per G

New member
Kim,

Det var ingen stor fördel :)
Justering tar 5 minuter och görs nästan aldrig.
Känns litet som att laga något som inte är trasigt.

Per
 

Per G

New member
Vidar,

LED belysning låter bra, speciellt om man har elstart och behöver hinna ladda om batteriet mellan starterna.

Hittar du några bra LED belysningar som fungerar bra får du gärna skriva om det så fler som har marginell laddning kan få litet hjälp.

Jag har precis handlat en 100W helljuslampa som jag tänkte testa nästa säsong. Får se om laddningen räcker till :)

Hälsningar,
Per
 
Top