Varning 2008-05-16

tr5

New member
Vägen mellan Östraby och Långaröd.

En smal, kurvig och trevlig väg, men...
Det är mycket lösgrus där nu. Väghållaren har fyllt potthålen med löst grus. Gruset har samma färg som de gamla asfaltlagningarna och syns alltså inte så tydligt. På vissa ställen låg det jämnt utspritt över hela vägbanan, givetvis i kurvor.
Det här betraktas nog som normalt. Det fanns ingen som helst skyltning.
 
Tack för varningen, Peter! Det är väl inte på förekommen anledning, hoppas jag? Jag menar, du har väl inte varit i backen så här tidigt på säsongen?

Jo, det där är ett riktigt ofog. Tycker allmänt också att bonn-läpparna (ursäkta eventuella lantbrukare) blivit slarvigare med att sopa upp efter sig på vägarna. Dessutom har det nog blivit fler dieselutsläpp på vägarna, i alla fall här nere, tycker jag. :evil:

PS. Datumet i rubriken, du menar 2008 väl?
 

tr5

New member
Självklart menar jag 2008. Det står ju så. (Nu iallafall, tack för korrekturläsningen)

Nä jag höll mig på hjulen. När bakhjulet ville ta ett eget spår trodde jag för ett ögonblick att det var punka eller att svingen lossnat. Sen såg jag gruset och tog det lugnt.
 

tr5

New member
Nu är det skyltat
12_A11_1.jpg

Vårkickenrundan gick samma väg igår. Nu såg jag skylten. Den kan ha stått där från början. Det var några kilometer mellan skylten och gruset så jag kanske noterade den och eftersom det inte var nåt grus i anslutning till den omedvetet sorterade bort den.
 
Top