Vad passar på vad?

AndersA

Member
Vad är det egentligen som skiljer Commandons motorblock åt? Passar tex en 750-cylinder på ett 850-block och vise versa? Och hur är det med vevaxlar och kammar? Går dessa att "plocka runt" mellan modellerna? En rätt förvirrad fråga kanske men jag hoppas att någon orkar svara ändå.....

AndersA
 

Tord Ahlin

Administrator
AndersA skrev:
Vad är det egentligen som skiljer Commandons motorblock åt? Passar tex en 750-cylinder på ett 850-block och vise versa? Och hur är det med vevaxlar och kammar? Går dessa att "plocka runt" mellan modellerna? En rätt förvirrad fråga kanske men jag hoppas att någon orkar svara ändå.....AndersA


Nej tyvärr, det är olika hålbilder både på 850-toppen och 850-cylindern än på 750 modellen. Det går inte att blanda vare sig vevhalvor, cylindrar eller toppar mellan dessa motor-modeller. Däremot tror jag at en 850 går att plocka i en 750 ram (och vise versa) utan problem. Det sista låter jag vara osagt, det blir säkert strul med startmotorn,,, men- de e klart, fibblar man med inre transkåpan så kanske :) -Man blir ju tokig o se de där guppa hela tiden
 
Top