Vårnumret 2014

camenius

Well-known member
Vårnumret 2014 är på väg till din brevlåda. Förhoppningsvis innan Påsk, annars direkt efter.

Tyvärr fick jag inte plats för en längre artikel med jämförande texter av olika 650:eek:r. Den kommer istället i höst. Du får trösta dig med del två av artikeln om Varför de brittiska mc-tillverkarna försvann samt en hel del annat.

För att muta alla gubbar i klubben så ni inte vredgas allt för mycket över formgivningen (som jag skyller på nya layout-programmet), mutar jag med två Brigitte Bardot-bilder (nä, snudd på helt påklädd) samt en idag mer eftertraktad fotomodell av högsta rang. Vad de har med hojar att göra avslöjas inte här utan det får du se när du bläddrar.

Kvinnorna mutas med bild av redaktören på ledarplats, inte fy skam det heller.

Ha det och kom på våra härliga Nortonträffar i sommar!

6_framsidan_nr_1_2014_001_1.jpg
 

totta05

Member
Jag stryker av mig hatt... hjälmen inför detta nummer. (också). Så välmatat och intressant. Speciellt artikeln om det politiska spelet i England när jappsen knackade på dörren! Fina bilder, bra layout och SEXTIO sidor!! ! !
Tack för ett vårligt Tjörn,
Gjert M :D
 

camenius

Well-known member
Tack! Kul att du uppskattar artikeln som visserligen krävde mycket energi, men som också känns mycket tillfredsställande att ha genomfört. Vad jag vet har ingen annan tidning publicerat något liknande och det stärker förhoppningsvis klubbtidningen (och redaktörens ego), så att säga.

Glad Påsk Gjert! Syns på Orust!
 

camenius

Well-known member
Rätt svar på frågorna på uppslaget "Kändisnytt" i nr 1/2014, hittar du här på hemsidan under rubriken Allmänt.
 
Tack för ett intressant och läsvärt nummer! (Som vanligt!)

Artikeln om hojlåtar fick mig att minnas Steve Gibbons Bands gamla "BSA". http://www.youtube.com/watch?v=F2DJLVWZASw

Jag spelade en gång i tiden ståbas på ett par spelningar med ett rockabillyband från Göteborg kallat Dominators. Vi spelade bland annat på en Harley Davidson-träff på High Chapparall, det bör ha varit 1991 eller 1992. Där var vi också dj's när vi inte stod på scenen och då lade vi på just Steve Gibbons "BSA" efter ungefär var tredje låt. Till HD-folkets stora glädje. 8)

Jag undrar förresten om den låten inte är något av en förlaga till Eddie Meduzas famösa "Volvo"?

Nå, det var en utvikning. Tack än en gång för god läsning!
 

camenius

Well-known member
Tack Bjarne! Kan gott plockas in i tidningen vid tillfälle.

Kul med Steve Gibbons. Ska erkänna att jag inte kände till låten. Kan förklaras avatt jag inte alls är inlyssnad på SG. Förklaringen till det är troligen min stora förkärlek till Stones (och därmed apati inför Beatles påstådda storhet).

Annars är det bästa på "musiksidan" i tidningen, Jethro Tull, som jag sett live några gånger. Mycket bra, så är även albumet som nämns, Too old to Rock, too young to die.
 
Top