Västkustträffen 2014

camenius

Well-known member
Årets träff är lite framflyttad jämfört med föregående år.
Västkustträffen arrangeras helgen 16-18 maj på samma plats som tidigare, alltså Vindöns camping och marina på Orust.

Detaljfakta:
Även i år har vi bokat Vindöns Camping & Marina vid Henån på Orust, pingsthelgen den 16-18 maj, enbart för Nortonklubbens medlemmar. Platsen ligger naturskönt vid havet på norra Orust, med härliga kustnära hojvägar mitt i Bohuslän. Vägarna till campingen kommer att vara skyltade.

Förutom tillgång till campingplatsen, finns även små-stugor med 4-6 bäddar samt ett vandrarhem med tre bäddar per rum. För camping betalar du som är medlem inget. Väljer du stugorna eller vandrarhemmet kan de hyras mot en mindre kostnad och delas med flera medlemmar. Sovsäck eller lakan och handduk medtages av dig som vill bo i stuga eller vandrarhem, men kan även hyras från Vindöns camping.

Träffen är öppen från fredag eftermiddag den 16 maj. Middag på kvällen. Efter frukost på lördagen gör vi en gemensam utflykt med start cirka 10.00 och med kort stopp för lunch efter vägen. Lördagskvällen inleds med middag och diverse aktiviteter.

Klubben bjuder som vanligt på mat och dryck även under middagen för alla som är medlemmar. Övriga drycker mot självkostnad.

För dig som inte är medlem tar vi ut en symbolisk kostnad på 200 kronor, som även gäller som medlemsavgift. Familjemedlemmar betalar endast hundra kronor, alltså samma som familjemedlemskap.



Anmälan gärna senast den fjärde maj, om vilka dagar du vill deltaga samt vilken typ av boende du önskar.
Anmäl dig till:
Jan-Anders Lundström, tel: 0703-066159
Anders Planefeldt, tel: 0738-931183
e-post: anders.planefeldt@gmail.com

Vägbeskrivning:

Österifrån: Kör till Uddevalla och Herrestad (väg 44). Tag väg 161 västerut mot Orust och därefter väg 160 söderut fram till Vindön.

Norrifrån: Kör E6 söderut. Sväng av vid Herrestad nära Uddevalla. Kör väg 161 västerut mot Orust, tag därefter väg 160 söderut fram till Vindön.
Söderifrån: Kör E6 norrut till Stenungs-
sund. kör över bron till Tjörn Följ väg 160
från Tjörn upp till norra Orust fram till
Vindön.
 

camenius

Well-known member
Ska du till Västkustträffen? Glöm inte att höra av dig till Anders eller Jan-Anders som helst ser att du anmäler att du kommer. Mail och telefonnummer ser du här ovan.

Klart du är välkommen även om du inte har anmält dig, men det underlättar för deras planering om du hör av dig innan. Helst vill de ha din anmälan denna helg.

Syns på Orust!
 

camenius

Well-known member
Tack Anders, Torbjörn, Jan-Anders och alla glada och vänliga deltagare som tillsammans med solen gjorde Västkustträffen lika mysig och fin som alltid!

Hoppas ni alla kom hem lika välbehållna och torrskodda som undertecknad.

Vi syns på årsmötet!

:D :upp :D
 

krister

Member
hej
Tack för ännu en trevlig träff ,kul att träffa alla Nortonkmopisar igen,
Njae torrskodd kom jag inte hem, skulle väl den där lilla grejen i Starwars uttryckt sig ,det började regna i Varbergstrakten och passade på att tvätta ren den väl hemma i garaget så till sist var det kanske bra att det kom en skur . Jag kollade bensinförbrukningen och den hamnade på 0,41 L /mil

Krister
 
Hej! Håller med. Det har varit helt fantastiskt. Bra ordnat och mycket trevliga människor. Färden hem gick bra. Tyckte att det var så gott väder så jag ville ta en tur till. Utanför Strömstad kändes det som om jag fått punktering. Vid koll hade bakre hjulaxeln gått av, 2a gången det händer mig. Det blev att åka bil hem. Som tur är har jag en i reserv. Hälsningar Dan-Inge
 

Weine

Member
Hej
Tack Anders, Torbjörn och Jan Anders åter igen har ni lyckats med en utmärkt genomförd träff, att ni sedan har ett finger med honom där uppe så att vi ALLTID har solsken gör ju inte saken sämre.
Tack till er alla som stod ut med oss också

Catharina och Weine
 
Top