Sykkel VM. i Bergen

Som sikkert en del av dere har fått med dere så foregår det fortiden sykkel VM i Bergen .
Det pågår hele inneværende uke med fellesstart menn elite til søndag som avslutning.
Normalt så regner det mye i Bergen, men til helgen er det meldt sol og fint vær.
Mye av rittet skal foregå ute i øy garden uten for Bergen med avsluttende runder inne i byen.
Tipper det vil bli mye fantastisk filming og flotte bilder i tillegg til sykkelrittet :D
Heia Norge og Bergen :upp

Vidar
 

Bragfjord

Well-known member
Bra tips! Tyvärr såg jag inte allt, men Du vet att jag är såld på Norge! Förresten, hur har det gått med Din fina Commando och trimning?!
 
Hei
Ja, jeg tenkte på deg, at du ville se på det :D
Jo , det har gått bra med sykkelen og trimmingen sist vinter.
Jeg hadde jo som du sikkert husker problemer med topp-pakningen.
Det løste seg uten at jeg er helt sikker på hva det var.
Jeg tror det var olje banjo-skruen på høyre side av toppen som var synderen,
ganske banalt men jeg tror det, fant litt ny frisk olje på ribbene under den.
Hva skal jeg si om motoren?: Den går roligere og litt lavere og mer stabil på tomgang.
Den starter mer direkte, Men er veldig hard å kike i gang, har hatt lit problemer med starteren,
Jeg har jo nå en komp. på 9,2. Motoren har mer moment og er mer fleksibel syntes jeg.
Den oppleves sterkere på et sett. Nå kjører jo jeg ganske forsiktig, så det er vanskelig å si
hvor mye mer HK. den har fått, men noe er det nok. Nå etter en sesong kan jeg nesten ikke se at oljen er brukt,
den er fortsatt fin å blank, så jeg tolker det dit hen at den er veldig tett innvendig. Jeg satt inn "gapless" stempe-
ringer, så der er den nok veldig tett.
Det var en stor og dyr jobb, kanskje litt overkill når det kom til valg av deler, men motoren oppleves veldig bra. :D

Vidar
 

Bragfjord

Well-known member
Tack för intressant svar, det verkar som Du lyckats med det Du föresatte Dig, inte utan besvär tror jag men trägen vinner! Att det kostat på får man ta, Du gjorde det grundligt och verkar nöjd, å det hela gick på hobby-kontot, "so what"! Hur ser cykeln ut efter denna säsong? bilder!
 
Hei igjen
Her er noen bilder. Det er ikke noe spesielt nytt fra tidligere bilder.
Dette hører vel kanskje ikke inn i denne tråden ( fine reisemål), men ok, slik ble det :D
Hadde tenkt å legge ut ett bilde til , motoren fra den andre siden, men det får jeg ikke til.
Skjønner ikke hvorfor, forumet vil bare laste opp 3 bilder av gangen

View attachment nortonist.jpgView attachment nortonist 2.jpgView attachment nortonist4.jpg

Tror sesongen er slutt for i år, så nå må jeg tenke ut hva jeg skal gjøre i vinter :idea:
Har en liten plan om å lage et slags innstrument panel der begge klokkene , tenningslåsen og 3 varsel lamper inngår.
Dette for å vinkle klokkene litt bedre (spidometer og turteller) Har foreløpig laget en modell i papp for å kunne se hvordan det blir :shock:

Vidar
 

Bragfjord

Well-known member
Tack för bilder! Den är som ny och ännu bättre, (och snyggare) Du har en väldigt fin Commando som Du kan vara stolt över!
Ingen kan vara oberörd över denna, vad kan man mer önska? Commandon när den är som bäst är svårslagen, folk skulle bara veta vad dom går miste om! Nästa projekt ang. instrument panel blir säkert bra, ja sen är det väl bara att sköta oljebytena framöver för nu kan det väl inte vara ngt mer? Med vänlig hälsning. Brage.
 

camenius

Well-known member
Bragfjord skrev:
Tack för bilder! Den är som ny och ännu bättre, (och snyggare) Du har en väldigt fin Commando som Du kan vara stolt över!
Ingen kan vara oberörd över denna, vad kan man mer önska? Commandon när den är som bäst är svårslagen, folk skulle bara veta vad dom går miste om! Nästa projekt ang. instrument panel blir säkert bra, ja sen är det väl bara att sköta oljebytena framöver för nu kan det väl inte vara ngt mer? Med vänlig hälsning. Brage.

Jag kan bara hålls med! Toppencykel. ...och sedan är du mycket kompetent med vad du gör! Bravo!
 
Top