Sidans framtid är beroende av historien!

Tord Ahlin

Administrator
Njaha, nu får ni hjälpa mig att formligen "KASTA in gubbarna i klubben ,rakt in i forumet, annars dör både den och våra fina cyklar på sikt. Jag vet ej riktigt hur det skall gå till, men med envishet kanske. -Kom med förslag.

Jag har märkt att porr-industrin ochså vill in i klubben, det innebär mer jobb för mig. Viss kan jag dela med mig av administrationen, men med tiden kanske det kommer 50 inlägg om dan (vem vet) Det går att lösa på några sätt.
Inledningssidan på "Bli Medlem" kan hänvisa till mitt personliga telefonnummer tex. Då får de som vill in i forumet helt enkelt bara ringa mig, så fixar jag en gubbe åt dem nya forummedlemmarna. -Enkelt va!



För övrigt så kommer sidan att "Justeras" i April med lite tur, så ös på med åsikter om sidan, gör det gärna i [ FORUM | HEMSIDAN ] ,där kan jag i lugn och ro läsa era åsikter.

psss Snart är våren här , sluta och skruva isär ,,
/ Tord
 
Jag tror att man får beväpna sig med lite tålamod. Det tar tid innan folk hittar till sidan och forumet. Tyvärr är det nog lite så som du är inne på Tord, att på sikt blir nog både våra hojar och dess ägare tämligen museala. För oss som är under fyrtio år är det tyvärr numera tämligen smalt att köra hoj och i ännu högre grad att göra det på gamla engelska reliker. Jag vågar bara inte tänka på hur få tjugoåringar som tar mc-kort idag. Det är antagligen, märkligt nog, få av dem som föredrar att skita ner sig i ett garage och slå upp knogarna på fastrostade skruvar framför att tillbringa nätterna med Play Station eller göra karriär på Börsen. Det positiva i kråksången är att man som anglofil tillhör en exklusiv skara; det känns som om man står lite över kreditkortsknuttarna på nya H-D och de frans- och dödskallemärkta 50-plussarna på japanska glidare som inte vet var tändstiften sitter.
Jag tycker ändå att vårt forum fått en ganska hyfsad start. Jag kikade på Svenska BSA-klubbens och på Svenska Triumph-klubbens forum och där händer min själ inte mycket! På sikt kanske ett samarbete mellan klubbarna inte är helt främmande? Även om Norton naturligtvis är nummer ett har nog många ett visst intresse också av våra engelska syskonmärken. (Jag har själv syndat, det står en BSA i garaget...) I förlängningen kanske inte ens ett gemensamt forum inte är omöjligt?
Annars tror jag att vår klubbtidning är enklaste sättet att pusha för forumet, precis som Camenius har gjort. Kanske kunde man trycka valda intressanta trådar i Nortonisten som ett smakprov och på så sätt trigga intresset hos läsaren?
Mats Olofsson är ju en känd Nortonentusiast på MCM. Kan man inte förmå honom att slänga in ett tips om hemsidan i MCM, det borde ju platsa som redaktionellt material kan man tycka.
Annars, keep up the good work!!!
 

Tord Ahlin

Administrator
Bjarne Petersen skrev:
Jag tror att man får beväpna sig med lite...........................


Mja det där med ett smakprov i tidningen är nog en bra ide. Mats Olofsson har jag faktiskt också tänkt på. Fast mer som en Guru för de "äldre" ekipagen. Lasse Camenius har ju också de passande cyklarna för den "äldre" avdelningen, för det finns alldeles för mycket commandos i forumet just nu. Och javisst en liten blänkare i MCM vore ju inte helt fel.

Föressten nu är det väl vår eller?
 

tr5

New member
Ja, en ordentlig artikel i tidningen med en manual om hur man registrerar sig. De små blänkarna är bra, men lockar nog bara redan frälsta eller väldigt nyfikna.
Jag tror även det behövs nån slags Välkommen-"sticky" på forumet.
Det ligger lite i sakens natur att klubbens medlemmar är väldigt intresserade av t.ex tändkulemotorer och Remingtonskrivmaskiner, men kanske är lite skeptiska till moderniteter som "datamaskiner" och internet.
Så ett rent och snyggt, lite retro, gränssnitt och tydliga pedagogiska anvisingar.
Om man ser på antalet visningar på varje post måste vi 45 registrerade användare lägga en hel del tid på att läsa inläggen om och om igen. Eller är det så att det finns ett intresse för att läsa men ett motstånd mot att registrera sig?
Varför ska jag? Hur gör jag? Kan nån annan kapa min dator? får jag virus?

Innehåll:
Klubben har ju tillgång till en hel del digital information, som t.ex alla gamla medlemsblad och även rätt mycket teknisk info som manualer.
Skulle man kunna ha dessa nedladdningsbara på hemsidan? i värsta(?) fall i en särskild del med ytterligare en inloggning öppen för medlemmar.
 

tr5

New member
En liten ruta eller nåt på framsidan, med vad som är uppdaterat och när.
För egen del brukar jag snabbt klicka förbi hemsidan på min väg till forumet och lägger därför inte märke till om det sker några förändringar.
 

camenius

Well-known member
Hej gubbar. Har vaknat efter en tids tillvaro i grottan, vilket tyvärr icke ska tydas som garaget.

Bra synpunkter kring hur vår sida kan promotas. Men först och främst vill jag hävda: Vår sida är idag ganska bra, om än för lite besökt. Men lugn, bra innehåll lockar, så besökarna kommer så sakterliga... det är jag övetygad om, i alla fall om utvecklingen fortsätter såsom den gjort hittills. Hav tålamod!

Ska fundera över hur det där med en text som fortsätter på webben kan göras. Tror inte vi ska publicera bara en halv artikel i tidningen. Det skulle vålla såväl höjda ögonbryn som rop på undertecknads avgång.

Däremot kan man avsluta en artikel med någon slags fördjupning/tips till vidare läsning. Nu skjuter jag visserligen upp exempelvis den stora artikeln om "Bra sätt att förbättra Commandon" till i höst (eftersom jag får göra högst 36 sidor), men just en sådan text vore bra att använda i detta syfte, eftersom många har Commando och då på webben kan få ex vis länkar till leverantörer och liknande.

Ska fundera över vilken annan text man kan göra nåt liknande med.

Att på olika ställen puscha för webben, kommer jag naturligtvis också att göra. (oj vilken svenska, hmmm!) Tycker definitvit att vår sida idag håller måttet.
 

Magnus Jönsson

Administrator
Hej,
jag håller med föregående inlägg, hemsidan med forum är riktigt bra och jag tror också att man får ge det lite tid.
Att locka med t.ex. fördjupningar/fortsättningar på artiklar i medlemstidningen är säkert ett bra sätt eller som tidigare nämnts en särskild avdelning som kräver användaridentitet för åtkomst.
Men som sagt hemsidan är redan bra och det kommer nog fler användare tids nog.
/Magnus
 

Tord Ahlin

Administrator
camenius skrev:
Hej gubbar. Har vaknat efter en tids tillvaro i grottan, vilket tyvärr icke ska tydas som garaget....................

Jo kanske inte vore så dumt med en fördjupning/fortsättning av artiklarna i forumet. Dom kör ju med det på TV4 o SVT, om du vill fördjupa dig, gå in på webben blabla .... , säger de ju efter varje program nu för tiden.
 

Per G

New member
Det går ju framåt, antalet användare ökar och det börjar finnas en del användbara tekniska trådar vilket ju är kul.
Klubben ska ju bistå ägarna i ägandet och vårdandet av Norton cyklar så vi behöver fylla på med trådar som täcker in olika tekniska frågor. Artiklarna i Nortonisten är mycket bra men jag som nybliven med Norton känner att det saknas en hel del kring vanlig service av cykeln, speciellt om man jämför med andra Norton forum.

Det är ju viktigt att dom rutinerade ägarna bidrar med sin erfarenhet och att det ställs mycket frågor (där tror jag att jag bidrar med en hel del!) om forumet ska bli en riktigt användbar källa för tekniskt stöd till medlemmarna.

Hälsningar,
Per
 
Top