Sen premiärtur

Magnus Jönsson

Administrator
Idag var det dags för årets första lilla sväng, den senaste premären på flear år tror jag, får skylla det på en efterhängsen vårförkylning.
Commandon startade på andra kicken efter vinteruppehållet, alltid lika trevligt när det startar som det ska :D
Luftade tre cyklar, så det blev inte många kilometer med var och en, hoppas det kurerar förkylningen.
/Magnus
 

Per G

New member
Väntar på sista biten som saknas. statorn, men hoppas på att bli klar för en premiärtur i slutet av påsken.

Per
 

Magnus Jönsson

Administrator
var en tur till bilprovningen idag, blankt papper, igen :D fick dock frågan var jag hade ljudsignalen :shock: , jag svarade att jag brukade ha med mig ett bollhorn i innefickan vid besiktning men glömt att ta med det i år, med tanke på att det inte är krav på varken blinkers eller bromsljus före 1975 så höll besiktningsmannen med om att det var nog mindre viktigt med tut, och det räcker ju att röra gasen lite för att höras :D
Så nu är det klart för sommar :wink:
/magnus
 

camenius

Well-known member
Låter skönt att ha detta avklarat. Gjorde min besiktning förra året, så jag rullade ut Commandon för 14 dagar sedan och tog en kort sväng. Sedan dess har frugan och jag varit ute tre gånger, härligt.
Nu är hjulen inlämnade för nya däck.

På lördag blir det en sväng med 650:n till motor-marknad i Stallarholmen.
 

Per G

New member
Till sist så blev det en tur i April i alla fall. Ingen lång sväng men nu funkade grejorna som de skulle.

Hade först litet dribbel med koppling och växelväljare som inte ville göra det jag ville att de skulle göra, mest på grund av fort men fel skruva :oops:
Fick dock göra en minimal justering av lilla fjädern som styr växlingen (sitter i yttre vxl kåpan) innan den blev bra i växlingarna, tydligen ganska känsligt.

Per
 

camenius

Well-known member
kul att du också är klar och "på banan". Åkte med gumman till Stallarholmen idag. Regnskurar, trist marknad (mycket få stånd, enstaka brittiska järn) och lite småkyligt. Dock kul att möta några från klubben. ...och att få köra Dominator igen! :D :upp :upp
Roligast:
6_Till_Stallarholmen_6_1.jpg

6_Till_Stallarholmen_2_1.jpg

6_Till_Stallarholmen_8_1.jpg

6_Till_Stallarholmen_1_1.jpg
 

Nortti

New member
Vårtecken - med förhinder?
Kom hem från jobbet, och så här ser det ut. Dags att ställa undan på nytt?

126_Nortti_1.jpg
 
Top