Ny kjede

Hei
Nå har jeg gjort det.
Har vært innom dette for et par år siden, men etter å ha lest den tråden i access norton
https://www.accessnorton.com/NortonCommando/x-rings-and-other-things.32069/page-2
bestemte jeg meg, og konverterte til O ring kjede. Usikkerheten har jo vært om det var plass.
Denne kjeden er totalt 3 mm bredere en den orginale. Den nye er 23 mm.
Det blir en klaring på 1,6 mm til veksel lådan, ikke mye , men det skal være nok.
klaring.jpg


Vidar
 
Jeg må sende et og et bilde av gangen, jeg får opp feilmelding om at bildet er for stort. :?: :?:

Hva anngår det siste bildet, jeg kaller det kjede drev. Her lurer jeg på hvordan man vurderer slike drev.
Jeg syntes dette ser veldig bra ut, og det opplevdes veldig tait når jeg prøvde det på kjeden.
Bør jeg kjøpe nytt eller er det bra :?: :?:
Vidar
 

Lansdowne Norton

New member
Hej, Vidar. Trevligt med inlägg på forumet!

Jag har försökt ändra på bildstorleken om du vill försöka att ladda upp bilden igen.

För övrigt vill jag minnas att jag körde med någon oringskedja under åttiotalet och den gjorde spår på inre transkåpan, den kan ju kanske röra sig lite i sidled också.

Lasse L
 
Hei
Ja det er viktig for klubben at vi holder forumet i gang. Syntes det har vært stille nå i vinter.
trodde det foregikk en del mekking nå om vinteren mens vi venter på bedre tider :motorcycle:

Ja, det blir litt spenende med den nye kjeden, men i følge den linken som jeg la ved fra access norton så skulle dette gå bra.
Denne VX kjeden skulle hvist nok være litt smalere enn de gamle O ring`s kjedene. Den er som sagt 23 mm og den gamle Renhold kjeden er 20 mm.
Litar på dem som har erfaring med denne typen. :mrgreen:

Vidar
 
Top