Ny hemsida, (Sidbyte) maj-Juni 2018

Tord Ahlin

Administrator
Det togs beslut av styrelsen i kväll om att dra igång allt jobb som krävs för att skapa nya sidan (Kim, Magnus med fler har förstås till denna dag jobbat förberedande) men nu skall ett förslag realiseras och 'utprovas' av professionellt manskap. Detta innebär för er användare att' se upp' lite, för om några veckor kommer nortonsweden.se att ha nytt utseende och ni behöver inte bli skrämda för det :) Det är på tiden att sidan väcks till liv. Forat kommer högst troligt att ha samma innehåll och utseende, era inlägg kommer jag noggrant spara ner i flera steg under vårens gångunder arbetet med 'sidbytet'. -Så fortsätt att posta!!!

Gissningsvis blir övergången/sidbytet/ i mitten av maj, och ni kommer troligen inte märka av det. Jag kommer avrapportera under arbetets gång hur och när det närmar sig. Kostnaden för webbhotell och underhåll av sidan kommer inte att bli större än förut.
 
Hei
Har lyst til å komme med en liten komentar nå som hjemme siden skal gjøres om :D
Bildet på framsiden av siden vår har jeg tenkt på lenge.
Jeg syntes det er fint, men det er en detalj som jeg syntes er synd at er der, og
det er den plastslangen som går opp fra veivhus utluftingen.
Den syntes jeg er med på å ødlegge et ellers fin bilde :oops:
Håper ingen blir fornermet.
Vidar
 
vidar hjelm johansen skrev:
Hei
Har lyst til å komme med en liten komentar nå som hjemme siden skal gjøres om :D
Bildet på framsiden av siden vår har jeg tenkt på lenge.
Jeg syntes det er fint, men det er en detalj som jeg syntes er synd at er der, og
det er den plastslangen som går opp fra veivhus utluftingen.
Den syntes jeg er med på å ødlegge et ellers fin bilde :oops:
Håper ingen blir fornermet.
Vidar

Ha, ha! Nu blir du inte populär bland dina landsmän, Vidar! :mrgreen: Jag har bestämt för mig att den cykeln är norsk! :lol:

lucas oc hmotor i ram 011.jpg
 
Hei Bjarne :D
Der gikk jeg vist på en kjempesmell :) .
Nei da jeg bare tuller(sjemter,eller hva det heter på svensk).
Jeg syntes sykkelen og bildet er kjempefint.
Nettopp derfor syntes jeg det er litt synd at den plastslangen skal ødlegge bildet
for det syntes jeg den gjør.
En annen ting er at det bildet har vært der så lenge at det kanskje er på tide
og fornye det også , nå som siden skal bli ny...
Vidar
 

Tord Ahlin

Administrator
Hej Vidar, kul att du 'tycker till' om hemsidan. Det kommer att bli MYCKET annorlunda och jag tror ingen kommer att bli besviken. Lite orolig är jag på forumets 'transformering' (att lyckas få över allt innehåll) men det går nog bra. Nya sidan kommer att kunna styras av flera av oss 'vanliga människor' så det innebär att sidan blir mer levande. Jobbet med sidan kommer snart igång. Jag och Kim Magnus och alla andra inkopplade rapporterar löpande om jobbet här.
 

camenius

Well-known member
Bilden som du Vidar kommenterar (plastslangen):

Ja, Bjarne har rätt. Den är norsk. Jag tog den bilden samt den bild som Bjarne lagt till ovan, på norska Britanniaträffen 2006, och den tillhör Kjetil Magnussen (minns jag rätt kallas han lilleman -han är över två meter tror jag) som bor i Oslo.

På bilden ovan står en annan häftig maskin bredvid Kjetils, en Seeley. Vet inte om den, men tror att det var en kompis till Kjetil.
 

Tord Ahlin

Administrator
Ugh, TS skall leka lite i sin tråd, -Inge mc nu
https://pixabay.com/en/the-sea-blue-the-sky-cloud-3169479/

the-sea-3169479_960_720.jpg



fifan, detta funkade! , la in bildlänken å forat tog den. Men att lägga in en bild från lokal dator??? hmm.. Just nu ser jag ingen 'bild-skapar-generator/motor' som faktiskt fanns i förra forat. --Kiim har du nån ide' ??
 

Kim

Administrator
Forumet är samma, bara uppgraderat och nytt utseende! :lol:

Så bilder borde fungera precis likadant som innan. Kollar lite på det.


Med vänlig hälsning, Kim
 

Tord Ahlin

Administrator
-Men helvete, jag tar bilden personligt NU ÄR JAG KRÄNKT.

Kan du inte förklara lite för oss andra? Vilken knapp osv.. ,,, jag satt faktiskt å letade ganska lång stund utan resultat.
EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT-EDIT

nål i skiva2.jpg

Aha, det är ju faktisk precis som förut!!! Hade bara glömt. Det är ju i underkant av dialogrutan vid fliken 'Bilagor' men ger sig in.
Bilderna är på en vinylskiva och dess nål
 

Magnus Jönsson

Administrator
Har ni sett att det hänt lite på hemsidan till slut?
Undertecknad blev omedvetet "ansvarig för hemsidan" på förra årsmötet och samvetet gjorde att jag kände mig nödgad att ta tag i det med god hjälp av andra i klubben :wink: nu ska vi bara försöka att hänga i och förbättra.
 
Top