Ny Dominator i familjen/garaget...

camenius

Well-known member
När Bjarne med sin artikel i Nortonisten, förförde undertecknad med välsignelser över bland annat featherbedramen, gav jag upp och köpte en Atlas i höstas. Igår slog den förförda till igen... ...och köpte sin andra Dominator: en 650 SS från 1968 :D :D :D

Den syns här nedan tillsammans med min lagvigda, ståndaktigt som det bör vid "debutdagen", vid Skokloster slott.

Nu är mitt mål nått vad gäller Norton-hojar i garaget, inga fler ska in där ("Tror jag hört det där tidigare", säger min annars så lojala lagvigda)

...Nu startar nästa fas: Vilken av de två ska byggas om till caféracer? Och vilken ska vara original? Denna livs- och världsavgörande fråga ska ältras här hemma under cirka ett år innan jag bestämmer mig. Vill nämligen inte ha för många pågående projekt igång samtidigt. Min kamskaftare ska vara klar innan jag börjar "rodda" med en caféracer!

Under tiden vill jag ha in tips. Vi börjar med frambromsen. Den ska förbättras ordentligt på båda. Men hur? Vanlig TLS, John T... ?

Tar tacksamt emot erfarenheter och idéer!

6_skokloster_k_1.jpg
 
...Nu startar nästa fas: Vilken av de två ska byggas om till caféracer? Och vilken ska vara original? Denna livs- och världsavgörande fråga ska ältras här hemma under cirka ett år innan jag bestämmer mig. Vill nämligen inte ha för många pågående projekt igång samtidigt. Min kamskaftare ska vara klar innan jag börjar "rodda" med en caféracer!

Angenäma problem, må man säga!
 
Top