Nourish Triton, Bsa b33

A

Anonymous

Guest
Hittade dessa gamla bilder, har ju vädjat till er andra om det, så upp till bevis.
Projekten ser inte riktigt ut så här idag, men trot eller ej! min kamera har sagt upp sig (vad kan man förvänta sig av japanska produkter).
Håll till godo :)

116_bsa_b33_1.jpg

Bsa 500cc -53, jawa vev,portad 34mm, b31topp,amal mk2 34mm Bsa c11 växellåda, 18" fälgar 2.50/3.00, Modifierade tankar, fot pinnar, instrumentpanel,racekammar, beltdrive and much much more......
Mycket ändrat sedan bilden togs.

116_Lowboy_1.jpg

Lowboy ram, Nourish 686cc Triumph motor o låda 5-vxl Quaife.
Bara racedelar i hela bygget, uppskattad torrvikt färdig borde ligga runt 120kg. :lol:
Hjul bytta sedan bild togs, Fram:Triumph, dubbla lättade skivor,Bak: Rob north, alternatorfäste svarvat för belt tillverkat, massor av rf-bult kapade och svarvade, etc...

116_Lowboy_1_1.jpg

Beräknad färdig 20??.....

tr5

New member
Kul att se. Fästet/reaktionsstaget till bakbromsen på Lowboyen ser intressant ut.

Sunshine skrev:
Beräknad färdig 20??.....

Den får väl vara klar till Caféracerträffen i Skillingaryd 2009

Jag har hört ryktas om att det skall bli en sådan...:D

Robban

Member
Riktigt fin, Magnus
Keep up the good work!
Vad är detta jag läser om en caféracerträff? Mer info tack.
Robban

Tord Ahlin

Administrator
Peter , du kan väl lägga in en tråd om Cafeträffen (om ni har bestämt datum) i "Aktiviteter" om ni vill ha fler besökare, jag kan hålla den klistrad.

A

Anonymous

Guest
Tjenare i gråvädret vänner, mörkret sänker sig redan vid 15.30 suck.....sommar'n känns avlägsnare än någonsin ändå är det bara 21 dar tills det vänder! :D
Som svar på TR5 fråga:fästet är en minimerad kopia på okfästet från en Rob North, bakre bromsskivan avsvarvad 1/4" (10" orginal) fästet uppflyttat motsvarande bit, skall lättborras och poleras.
Ha' de' govänner, en whisky i mörkret gör susen för humöret. :lol:
Mvh Magnus Skillingaryd.