Norton owners club på Faebook?

Ska vi ha en facebook grupp?

  • Ja

    Votes: 0 0.0%
  • Ja, men endast öppen för medlemmar

    Votes: 0 0.0%
  • Ja, men öppen för alla.

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    0

Forplay

New member
Vore trevligt om webmaster på hemsidan även kunde starta en facebook grupp så det blir lättare att hålla kontakten mellan medlemmarna och ta del av nyheter. Det kanske kan bidra till att intresset hos yngre medlemmar som jag själv även kommer på träffar.
 

Per G

New member
En gammal Norton har inte mycket gemensamt med Facebook men om klubben ska existera i framtiden så måste vi hänga med i tiden oavsett vad jag och övriga av dagens medlemmar egentligen tycker om Facebook. Bara att "gilla läget" och inse att detta är en självklarhet för yngre idag.

Vid årsmötet i helgen diskuterades klubbens framtid och det konstaterades att vi måste rekrytera yngre medlemmar som gillar att skruva och åka gamla motorcyklar. Vi måste synas i de olika media som gäller idag. Finns man inte på dessa platser så existerar man inte.

Per
 

Magnus Jönsson

Administrator
Helt rätt, inte nödvändigt att all info delges alla men fb är ett sätt att effektivt visa att vi finns på.
/Magnus
 

Nortti

New member
Helt rätta att synas, men jag vill bara påpeka "som man frågar får man svar".

Vill du att jag slår dig med hammare på handen?
Ja
Ja, på varje finger
Ja, men bara på tummen.

Då väljer jag att inte svara och då blir min röst inte hörd. Alltså blir omröstningen inte representativ.
 

totta05

Member
Håller med Nortti.... Alt ett och tre och skillnaden gör mig lite förvirrad. Ja, jag tycker att vi ska finnas på sociala medier. Själv förekommer jag där i olika sammanhang och det har för min del varit givande/fungerat bra.
Och visst, ska man nå de "yngre" så är FB definitivt ett alternativ (ett av de få?). Men väl att märka, det utesluter GIVETVIS inte detta forum som är helt outstanding.
FB blir ju mer av ett meddelandeforum, events, osv.
Nu drar det ihop sig till besök hos Besiktningen. Alltid lika spännande(?)!
Ha det and be careful out there som dom sa på Hill Street.
Gjert :wink:
 

Per G

New member
Helt klart så borde ju "nej" har funnits med, kanske tom skulle ha fått flest röster, men egentligen spelar det ju ingen roll, det viktiga med denna tråd var ju att tipsa styrelsen om att det efterfrågas en FB sida.

Det är ju inget problem för någon som skulle ha röstat "nej" eftersom forumet finns och det innehåller det som "vi" anser behövs.
Sedan kan ju de som gillar FB använda det. Kan inte se någon konflikt?

Per
 
Top