Norrtelje Custom Bike Show 2017

Bragfjord

Well-known member
04-DSC05214.JPG05-DSC05215.JPGNu kommer nya generationen Triton! Tyngre men bättre med nya motorn, inte fel, och verkar dimensionerad för detta, (Gaffeln o bromsarna).
 

Bragfjord

Well-known member
07-DSC05219.JPGJa vilken skulle man välja, den här eller Tritonen? Sen en tid har det blivit mode utan vare sig fram el. bakskärm genomgående på alltför många byggen, fattar inte varför, eller är det för tidsödande som vi alla(?) vet, så svårt det är att få det snyggt i linje med däck o annat.
 

Bragfjord

Well-known member
03-DSC05210.JPGMen den här tar priset! Det måste vara det värsta hitintills? Skulle vara intressant att se den köras om det nu var meningen, för jag tror det är sagt att alla hojar skall kunna köras in/till på
träffen Hoppas att dyligt inte går igenom bes. för här ser man att detta är rent trafikfarligt, även för byggaren, men en "kul" grej blev det....
 

Bragfjord

Well-known member
16-DSC05236.JPGSer man på, en av "våra" Norton är representerade, den i bakgrunden, med dom fina o ovanliga packväskorna"
 

Bragfjord

Well-known member
09-DSC05223.JPGHan som körde inuti hade inte anlag för yrsel då han efteråt stod rak!
Som vanligt var det varierande bra underhållning i lagomt bra väder. En Trial kille började att köra på bakhjulet utan framgaffel runt runt som uppvärmning för att sedan köra riktig Trial upp o ner över Mc-bussen med avancerade hopp och vändningar som bara dessa duktiga förare kan! Förutom bra levande musik köpte jag själv en kebabrulle (jäkla gott) å tog en paus för att vila fötterna under tiden.
Men det var ett ovanligt högt varvade från ngt. som for fram på vattnet i HÖG fart, när jag kom fram för att titta kom en SNÖskoter med medar å allt(!) som for fram på "bakhjulet" på vattnet! Efter ett antal körningar var det dags för ett hopp från en ramp som låg i vattnet, visst högt å bra men med nedslaget gick ngt sönder och skotern sjönk!
Killen tog av sig kläderna och började dyka i det kalla vattnet men den låg nog för djupt så han gav upp tills annan bärgning tar vid, men nog var det snopet att se en snöskoter göra konster på vattnet!
 

Bragfjord

Well-known member
06-DSC05216.JPGHär en annan goding som var här förra året, blev omkörd när jag med moppen(!) åkte till Norrtälje av detta Triumph-bygge som lät mäktig från dom "raka" rören.
 

Bragfjord

Well-known member
13-DSC05231.JPGJaha, nu kommer de stora HDna som Cafe' cyklar, den här ser riktigt läcker ut, snyggt o vettigt bygge för det är väl så här det skulle vara från början?
 

Bragfjord

Well-known member
14-DSC05232.JPG15-DSC05233.JPGMin favorit HD sen tid. börjar bli klar efter ngr. år(!) nu var det visst el-systemet som inte var färdigt, men en god represetant till Cafe' klassen tycker jag nog.
 

Bragfjord

Well-known member
10-DSC05226.JPG12-DSC05228.JPG11-DSC05227.JPGDet är sånt här som gör den här träffen intressant och innehållsrik!
Vem hade trott å se en dragster Vespa?
 

Bragfjord

Well-known member
3-DSC05226.JPG4-DSC05227.JPG5-DSC05228.JPG Här bilder för att studera lite närmare. Allt under sadeln är rena krutdurken! Den är inte vacker men imponerande arbete måste jag erkänna och den går väl som en raket!
 

Bragfjord

Well-known member
08-DSC05221.JPG2-DSC05221.JPGVilken fin NSU! Blev en av favoriterna för min del pga. det fina skicket o detaljarbetet, se bara hur ägaren integrerat oljefiltret.......
 

Bragfjord

Well-known member
01-DSC05195.JPG02-DSC05196.JPG1-DSC05196.JPGSåg inte så märkvärdig ut först, men när man tittar närmare upptäcker man innovationer både här o där och till slut är den riktig charmig, alltså konstklassen talar jag om. Någon typ av världsrekord är nog all borrning både här o där! Men jag gillar den, och den underbara tanken mm.!
 
Top