Norrtälje Custom Bike Show 2019

Bragfjord

Well-known member
20190601_103125.jpgRex lättviktare i fint skick! En gång i tiden nyttig hoj för dem som inte hade råd med bil.
 

Bragfjord

Well-known member
20190601_103243.jpgHär har man nog passerat gränser för ett o annat, jag tror det var sagt tid. att fordon som ska ställas ut måste kunna köras till träffen... men det gäller inte ser jag. Man får ta för vad det är, tex. "odlingen" i tanken!
 

Bragfjord

Well-known member
20190601_104012.jpgEn annan Norton med kompressor! Gamm cykeln får nya krafter, men transmissionen drivs med osmorda kedjor...
 

Bragfjord

Well-known member
20190601_103631.jpgEller här som framtiden för vissa, den trevliga ägaren som står för el-konceptet och Acke Rising med utmärkt arbete, som han är känd för med ram, navstyrning, fram o bakgafflar, bromsar och annat i minsta detalj blev för mig mässans "klo" 130 på bakhjulet skjuter på som bara el motor kan!
 

Bragfjord

Well-known member
20190601_110910.jpgMen sen har vi "konstklassen" som jag kallar den, här har fantasierna tagit överhanden men vackert är det(?)
 

Bragfjord

Well-known member
20190601_111048.jpgBara bakbromsen är kul att studera, men finns det nån funktion på nåt vis? Alltså tryckluft driver runt motorn i vardagsrummet för att lära barnen vad som händer i motorn när den går runt? En annan rolig detalj,insugs ventilerna(?) sitter i förgasarna....
 

Bragfjord

Well-known member
20190601_115611.jpgBara för Commandon kommer sist av mina bilder är den absolut inte sämst!
Antagligen bäst och lever längst, körglad som den är!

Ja det var mina bilder från den alltid uppskattade Custom Bike Show i Norrtelje, tack för det!

Vad värre är, mina bilder blir förminskade mot vad jag är van sen tid. man ser inte smådetaljerna bra, eller är det min dator som måste ändras?
 

Bragfjord

Well-known member
Tack Vidar, hoppas Din fina Commando går bra! Den skulle ha varit på Norrtälje-träffen då hade Du inte blivit "lottlös" !



20190321_125202.jpgVar och handlade på ICA när jag fick se den goa EPA-traktorn, om ägaren har byggt den själv så är man duktig i den åldern!
 

Bragfjord

Well-known member
20190321_125131.jpgJag som är äldre känner igen bakdelen från Opel Rekord, kul å snyggt! Till och med dörrhandtagen är "org." för dom hängde alltid ner med tiden(!)
 
Top