Norge jun. 2018

Bragfjord

Well-known member
View attachment 1





Jaha då var det fina Norge igen! Anna-Stina låser grinden för ca. 14dag. T.o.m. rullatorn kom med i garaget! Men trajan blev kvar, har ingen bra förklaring..... ångrade mig, men moppen gick bra...
 

Bragfjord

Well-known member
Väg 60 som varit utnämnd till Norges sämsta väg är ett minne blott för oss som med vånda riskerade ett möte. Men nu som cykel/mopedväg trevlig.
 

Bragfjord

Well-known member
När vi som vanligt började med Rondane blev vi (och korna) överaskade av två lågflygande stridsplan precis här, kan inte vara ordinarie rutten, rena "busflygningen", men vi uppskattade de mäktiga dånet med vassa stridsplan, korna verkade vana...
 

Bragfjord

Well-known member
Putte å jag gick upp till Glaciären på natt kröken då inga andra var där för jag måste gå med dubbla kryckor och kunde inte hålla koppel till Putte samtidigt, men det gick bra, vi var hemma" vid 02tiden efter en fin upplevelse.
 

Bragfjord

Well-known member
Högt däruppe har vi sky-liften vi åkte med, syns knappt från vägen här nere, turister som passerade med sina bilar undrade vad jag stod o tittade på
 

Bragfjord

Well-known member
Kan rekommendera gamla historiska vägar, här ett gammalt hemman(?) el. torp(?) tid.1800tal tror jag, var igång till 1947 då de sista flyttade som hade left på jakt, fiske o fårskötsel , man blir ödmjuk inför deras slit att röja upp sluttningen för att bygga hus o annat och sköta barn o djur dessutom!
 
Top