Ljuva 50-tal

Helgen tillbringades på Commandon. På lördagen var det veteranmarknad i Munka-Ljungby öster om Ängelholm. En del gamla hojar dök upp. En fin Dominator 99, några BSA och Trajjor och en del annat.







På söndagen var det sedan dags för "Ljuva 50-tal" hos Skånska Järnvägar i Brösarp, En hel del hojar. Förutom min Commando såg jag ytterligare två Norton. En sida med sidvagn och en P11.











Och här är filmen: https://www.youtube.com/watch?v=FZE0yw6kakY Här kan man bland annat höra den fina Panthern på bilden ovan.
 

camenius

Well-known member
Läckert att se och höra Panthern. Två finns på Blocket nu. Har alltid gillar Panther, kanske för den magnifika motorn. Vet inget om hur tillförlitliga de är, men kör man en sådan från London till Sydafrika och kommer fram, så... (The Rugged Road)
 
Och den här finns mer eller mindre nästgårds från min horisont! Om du är spekulant kan jag åka och provköra! :mrgreen: Själv har jag köpstopp.

panther.JPG
 

camenius

Well-known member
Hahaha... jag har gett mig själv köpstopp. Men visst är den läcker, så läcker.

Idag sålde jag min Francis Barnett. Underlig känsla att sälja något man både vill och inte vill sälja, men logiskt sett, inser att det är bra att få den utbytt mot pengar. Varje gång någon hörde av sig ville jag säga att, nä, den är inte till salu. Så ambivalent.

Men imorgon hämtas den. Nu får jag mer plats för de jag har kvar. Atlasen snart färdig och Commandon ska ha en översyn. Jobbar även med min sidventilare som ska få fästen för passagerarsadel. Och Interceptorn står och väntar på att plockas isär för totalrenovering. Ska bli så kul. Med Francis bort är det dags att börja.
 
Top