Ljuva 50-tal, Brösarp

Härom veckan tog jag Dominatorn till Brösarp på Österlen. Där avhålls "Ljuva 50-tal". En liten träff med gamla tåg, gamla bilar och gamla hojar. Såg tyvärr bara ytterligare en Norton där denna gång men det var trevligt i alla fall.

Vi körde old-school med camping-utrustning och övernattade praktiskt taget på stranden i härlig sommarvärme. Grillat och rödvin värmde också. Klippte ihop en liten film. Som synes har hastighetsmätaren gett upp igen. Eller egentligen är det väl drivningen som gått på lunch. Snart ger jag upp och smackar dit något elektroniskt istället. Här är filmen i alla fall:

https://www.youtube.com/watch?v=jRjc-F2SsDk

(Det är förresten undertecknad som spelar alla instrument och sjunger i soundtracket i filmen).
 

Bragfjord

Well-known member
Bra Bjarne som alltid! Nu ser iag nån form av "fartruta/kåpa, vadom denna finnes? Och nya(clip on)?
 
Bragfjord skrev:
Bra Bjarne som alltid! Nu ser iag nån form av "fartruta/kåpa, vadom denna finnes? Och nya(clip on)?

Ja,Manx fly screen. Har suttit på ett tag. För ett par år sedan satsade jag också på ett fullt justerbart clip on från Tarozzi då mitt gamla Tommaselli blev lite väl lågt. (Gubben i en som gör sig påmind.) Nu har jag hittat en körställning som passar mig perfekt även under längre turer. Kostade en slant men ändå värt varje krona.

hi_race_bars.jpg
 
Top