Linköping Sviesta

Bragfjord

Well-known member
Sviesta är alltid givande! Här en fin Rickman med Nourish grejor, styrdämp. för hårdkörning, och framnavet? kan ngn. förklara denna konstruktion med skiva inuti? kan inte vara någon tillfällighet. ser i.a.f. maffigt ut!
20220813_085658.jpg
 

Bragfjord

Well-known member
20220813_092029.jpg
Seeley G50 med Lars Sandberg! Kan det bli bättre? En vinnare! Nu var det inte bättre än att jag måste åka hem på lördags
kvällen då jag hade svår gikt i v-fot, alltså jävligt ont! Bara att trycka ner kopplingen vid växling var en plåga, det blev inte många växlingar heller... Därför tyvärr kunde jag inte närvara på söndag. Kampen på lördagen stod mellan Sandberg och
Hasse Gustavsson på Ducati, som också vann med liten marginal, men Sandberg ledde hela loppet med resten ett halv varv
efter ca. Hasse i bakhjulet hade mer pulver på sista rakan men Sandberg var ifatt till mållinjen som 2a!
Alltså 2 vinnare enl. mig!
 

Bragfjord

Well-known member
20220813_090749.jpg
Vågat försök! Honda Gold Wing i racing utförande! Men den trevlige ägaren gasade på ordentligt och visade att detta
funkade med bravur!
 

Bragfjord

Well-known member
20220813_090135.jpg
Men så har vi Ellwood!! Från England, boende i Täby. Här vilas inte på hanen, konstruktions geni gånger 10! Nu nästan 1,8liter en cyl.! med nu unikt ventil system och hans eget signum, vevhus kompression används som överladdning! Och han gör allt själv, allt! Gjuter mm. allt! Titta på drivningen genom svingaxeln! Hans egen konstruktion ram mm. Det hindra inte honom att bygga nytt
badrum till frugan sen jag frågade honom hur hon stod ut, lätt som en plätt ungefär...
Inte undra på att dom vann Världskriget 2 ggr!
 
Top