Laverda träff (!)

Bragfjord

Well-known member
20190810_110519.jpgTräffen var i uppland/Skärplinge mot kusten. Jag körde Trajan dit som går egentligen väldigt bra efter div. modifieringar, men det är klart att komma med Laverdan hade uppskattas och inte gjort ont precis!
 

Bragfjord

Well-known member
20190810_114024.jpgTror denna kom från Gotland, som vid utflykt toutchade en mötande bil och körde av, men inte värre än han kunde ta sig tillbaks tack o lov.
 

Bragfjord

Well-known member
20190810_125742.jpgTräffen var fredag till söndag, men jag var där under lördagen måste hem, mycket å göra, man är ju pensionär...
 

Bragfjord

Well-known member
20190810_131112.jpgEfter att vi ätit det som bjöds skulle det åka och tankas nere i byn, jag var nöjd för i dag å skulle hem så jag fick en väg beskrivning i all välmening, men som vanligt körde jag fel å kom nästan tillbaks till lägret, parkerade för att kolla på telefon hur jag skulle hitta till stora vägen,DÅ KOM DOM! På rad å där stod jag som en dum strut och kunde inte ens filma med telefonen som jag höll i handen, ett gyllende tillfälle att filma för att se och HÖRA det mäktiga ljud Laverdorna har!
 

Bragfjord

Well-known member
20190925_130430.jpg Laverdas kamaxel konstruktion är ingen lek att just. spelet på jämfört Norton, men det är så här det ser ut idag å tid. (-88) Kammen el. båda måste av för att byta schimsen som sitter på ventilskaftet under tryckaren.
Volvo B21/23 har sina schims på ovan sidan tryckaren tex. man behöver inte ta bort kammen för att byta schimsen, en viss skillnad….
 
Top