Länk till hemsidan

Status
Ej öppen för fler svar.
Nätmästare!
Borde inte Norton Owners- loggan uppe i det vänstra hörnet leda tillbaka till startsidan när man klickar på den, istället för till forumindexet? Forumindexet hittar man ju lätt tillbaka till genom knappen "forumindex" strax under loggan, men tillbaka till hemsidan kommer man inte utan att skriva adressen i adressfältet på nytt. Har man varit aktiv på forumet och lagt in en massa inlägg är det ju lika trist att trycka hundra gånger på back-knappen för att komma tillbaka till hemsidan. Eller har jag missat något? På en del klubbars hemsidor öppnas hela forumet i ett nytt fönster. Då kommer man ju per automatik tillbaka till hemsidan när man stänger forumet.
I övrigt verkar det mycket lovande!
 

Tord Ahlin

Administrator
Bjarne Petersen skrev:
Nätmästare!
Borde inte Norton Owners- loggan uppe i det vänstra hörnet leda tillbaka till startsidan när man klickar på den, istället för till forumindexet? Forumindexet hittar man ju lätt tillbaka till genom knappen "forumindex" strax under loggan, men tillbaka till hemsidan kommer man inte utan att skriva adressen i adressfältet på nytt. Har man varit aktiv på forumet och lagt in en massa inlägg är det ju lika trist att trycka hundra gånger på back-knappen för att komma tillbaka till hemsidan. Eller har jag missat något? På en del klubbars hemsidor öppnas hela forumet i ett nytt fönster. Då kommer man ju per automatik tillbaka till hemsidan när man stänger forumet.
I övrigt verkar det mycket lovande!

Bra! fortsätt att medverka i vår nya sida, kom gärna med så många förlag som du kan åstadkomma.
När det gäller att forumet skall öppnas i ett nytt fönster så har vi med flit undvikit detta för de som kör med 800 upplösning. De kommer då att försöka "backa tillbaks" utan resultat. Det blir lite rörigt då. Jag försöker att styra denna sida till at vara så enkel det bara går, pga att de som förmodas använda sidan inte är så vana. När webbadressen blir känd i november så blir det förhoppnings vis många "gubbs" som skall ge sig ut.
 
A

Anonymous

Guest
Bjarne, du har helt rätt, finns andra saker med sidan som är svårnavigerade också just nu, håller på och jobbar på en smidigare navigering det där med loggan var iaf. smart kommer att länka om den till första sidan av hemsidan istället för forum-index.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Top