Knuttebilder från 60-talet.

När man sitter och slösurfar trillar man ju allt som oftast över något roligt. Jag hittade ett trevligt Picasa-album tillhörigt en Bosse Bengtsson i Nordvästskåne. Albumet innehåller mängder av Helsingborgs-knuttebilder från tidigt 60-tal. Triumph och BMW verkar ha varit populärast följt av BSA men en Dominator har jag i alla fall fått syn på.

Kanske någon av de gentlemän i klubben som var med när det begav sig som känner igen sig? Själv är man ju en ungdom i sammanhanget. :wink:

https://picasaweb.google.com/106440868203645914868/DetGlada60Talet#

otto

New member
Bjarne Petersen skrev:
När man sitter och slösurfar trillar man ju allt som oftast över något roligt. Jag hittade ett trevligt Picasa-album tillhörigt en Bosse Bengtsson i Nordvästskåne. Albumet innehåller mängder av Helsingborgs-knuttebilder från tidigt 60-tal. Triumph och BMW verkar ha varit populärast följt av BSA men en Dominator har jag i alla fall fått syn på.

Kanske någon av de gentlemän i klubben som var med när det begav sig som känner igen sig? Själv är man ju en ungdom i sammanhanget. :wink:

https://picasaweb.google.com/106440868203645914868/DetGlada60Talet#
Hej Bjarne
Kul med bilderna från den tiden.Jag hade själv kommit första tvåhjuliga cykelstadiet i den åldern med tvättklämmor,gummiband och kartongbit i framhjulet för få lite ljud i cykeln. Eftersom jag numera bor i helsingborg och kört med en del av dessa pensionärena i veteransammanhang så lyckades jag faktiskt känna igen ett par stycken. Pappa Plattis är ju känd i customhojsammanhang.Om ett par månader till så släpper vi tangentbord och fjärrkontroller och greppar styret igen.Precis som man gjorde på den tiden.Jag har en känsla att dagens knuttar håller i styret allt mindre numera Vi ses. God hjul till alla .
Otto
Otto

camenius

Well-known member
Underbart! Älskar denna typ av bilder! Tack för att du lagt upp dem!

Denne fotograf än ännu en person som jag räknar med att kontakta inför kommande nummer av vårt medlemsblad. Har nämligen självmant tagit på mig att producera vårnumret samt erbjudit mig att fortsätta som redaktör om vi inte hittar någn annna bra lösning.

Så kan det gå...

Fenomenet känns väl igen från när man är ute och åker hoj, eller renoverar, man planerar och planerar men lösningen blir sällan som man tänkt sig. :D

Underbart! Älskar denna typ av bilder! Tack för att du lagt upp dem!

Ingen orsak! Jag har ju bara länkat till ett album jag hittade. Tänkte att det kanske fanns andra som också tycker om den här typen av tidsdokument. :D Visst är det betydligt roligare att se hojarna så här i sitt naturliga habitat, så att säga. Betydligt roligare än att se dem på moderna bilder med korpulenta förare med reflexväst och telefonkiosk på huvudet...

Denne fotograf än ännu en person som jag räknar med att kontakta inför kommande nummer av vårt medlemsblad. Har nämligen självmant tagit på mig att producera vårnumret samt erbjudit mig att fortsätta som redaktör om vi inte hittar någn annna bra lösning.

Så kan det gå...

Då får man passa på att tacka på att tacka för tidigare och kommande nummer! Det kan ju vara en ganska otacksam syssla att producera medlemspublikationer så lite ros är alltid på sin plats!