Kalendern

tr5

New member
Så som kalendern ser ut hittills är den inte till så stor nytta. För en ny besökare på sidan kan den ge intrycket att inget händer i klubben.

Kan man göra nån slags interaktiv kalender i forumet?
"Aktiviteter" fungerar ju lite som en kalender redan.
Det enklaste vore kanske att länka "Kalender" dit och att vi som skriver inläggen har med datum i rubriken på varje inlägg.

Enklast som sagt, men varken bäst eller snyggast.

Går det att göra en riktig kalender som är öppen för alla att skriva inlägg i?
 

Magnus Jönsson

Administrator
Det finns en variant här http://svenskard.forumportal.se/forum/calendar.php?sid=a925d27fe8c4d24b5cdb9a7a9313b257
visserligen tämligen tom, men jag tror att det i grunden är samma typ av hemsida som vår.
Tycker också det är en bra idé att allla och envar kan fylla på. Det finns ju säkert en del lokala evenemang som kanske inte direkt är norton relaterat, men som ändå kan vara av intresse om man befinner sig i närheten.
/Magnus
 

Tord Ahlin

Administrator
Jo, aktiviterter är det som jag tänkt att "ni alla" skall fylla på med, och den #kalender# på förstasidan skall bli en riktig uppdaterad kalender med sånt material som berör oss nortonister.
Men va tusan vad svårt, jag hittar ju inga uppslag till detta.

Lasse Cammenius hade kalendermaterialet på sin "Senaste nytt" förra året, det funkade ju
Jag efterslyser ett antal personer här i vårt forum som kan vara med och lägga in material där. Länken går till min egen hemsida, och ni får inloggningsuppgifterna mm.

Men frågan är hur sidan skall editeras, jag kan bara köra i MS frontpage eller Publisher.

Nå , några som är intresserade?
 

Magnus Jönsson

Administrator
Tjena Tord!
Jag hjälper dig givetvis om det finns nåt jag kan hjälpa till med! Har inte ägnat mig alls åt hemsidor men är i övrigt ganska van användare, om inte annat kan de ju va bra att ha några att bolla ideér med.
Hör av dig
Magnus
 
Top