Italien

Det börja som en tanke när paret Alsterberg var här till Mårten 2015 efter avslutad gåsmidag gick jag och Weine ut för att se så garaget stod kvar, när vi inspektera detta flög en tanke förbi i mitt huvud varpå jag yttrade: Man kanske skall köra till det internationela NOC träffen. Ett reptilsnabbt svar kom från Weine. Det är klart vi ska göra det.
Förra torsdagen börja jag förbereda mig för det som komma skall jag leta efter en europa karta hade ingen hemma på fredagen kolla jag med lokala "bensinstationer" för det säljer dom tydligen också dock utan lycka inte heller bokhandeln hade det så det fick bli över nätet som det beställdes en karta. I måndags fick jag den, den är jättebra ty det ser inte alls så långt ut har dock inte kollat vilken skala som gäller :lol:
Tyvärr missar vi Västkustträffen så ni som läser detta och skall köra dit eller är där redan. Hällsa alla vi känner.
Vi blir 3 st par från NOC Sverige: Alsterberg, Wejle och Jönsson kanske någon annan vad vet jag :?:
Hur som helst ser jag fram emot detta.
Vi kanske rapporterar hur det går framåt efterhand vi får väl se om intresse fins.
Kör som ni brukar och må väl :motorcycle:
Mvh/ Hans
 

Magnus Jönsson

Administrator
Det var friska tag :shock: och jag som funderar på om jag ska våga mig iväg till årsmötet :lol:
Den resan vill vi självfallet gärna följa här :D
Kör försiktigt och njut av europa!
/Magnus
 
Rapportera! Och många bilder under resans väg skall det vara! :D Det är inte utan viss avund (avundsjuk ja, men inte missunnsam) jag läser detta då jag har en viss förkärlek för just Italien.

Ni kör väl hela vägen? Inget fusk med hoj på tåg eller husbilar och dylikt?
 

camenius

Well-known member
Rapporterat via sms till Lasse eftersom ingen i de fyras gäng har dator med på sitt italienksa äventyr:

Söndagen avslutas 30 mil norr om Munchen, strålande sol.
Måndag regn hela dagen. Vi sammanstrålade med paret Weijle i Fossen, där vi övernattade.
På tisdagen passerade vi Österrike och kom fram till träffen 0.30 onsdag morgon.
Tilläggas ska att Klas drog på oss Polisen när vi skulle köra från Fossen. De ville se på reg-bevis vilket ingen ingen av oss hade med sig.
 
Okej, men telefoner har de ju i alla fall med sig då. Och det finns ju fri wi-fi på campingen ser jag: http://www.campingcesenatico.com/it/servizi-campeggio-cesenatico.php

Förhoppningsvis kan gentlemännen ta lite bilder och lägga upp här. (Om de nu sluppit ur polisens klor. :lol: ) För det är ju så sant som det sagts: "Finns det inga bilder har det aldrig hänt!" :mrgreen: :wink:
 
Hej på er alla. P.g.a. jag förmodligen är tekniskidiot lyckades jag inte få in några bilder.Och 14 dagar utan att vara uppkoplad med dator/mobil var en trevlig upplevelse.
Efter ca 350 mil står nortonen åter i garaget. Fusk med husbil? Catharina körde och Monica åkte med i husbilen som vi sov i jag och Weine körde mc :D . En sak måste jag nog erkänna Nortonen jag körde med och mitt skadade knä är inte den ultimata långfärdskombinationen tyckte lite syn om Weine då vi hade kontakt med varandra över hjälmradio och efter ca 8 mils körning började det komma div. j..r sat... och dylika stön när jag körde på något gupp tyvärr inte enstaka.
Åter till själva träffen det positiva får Klas ta då han körde med på alla turerna själv valde jag bara att köra med på avslutningen allt för att vila upp benet till hemfärden. En eloge till den lokala Motor Gussi kluben som hjälpte till att stanna trafiken i korsningar och rundeler så att all "kortege" körning under turerna inte blev bruten av andra trafikanter stoppsignaler m.m.
Deltagarna i träffen låg tyvärr utsprida på hela campingplatsen vilket gjorde att det inte blev någon direkt träffkänsla. Men där var en hel del nortonmaskiner lite här och där och ingen gemensam mötespunkt.
Hemresan påbörjade vi fyra på måndagen. Klas och Kristina skulle hällsa på någon bekant i Italien. Efter 3-4mils 2,5 timmes körning på mindre vägar valde vi att ta motorväg hemåt natten sov vi på en p-plats vid mack/matställe längst motorvägen på tisdag morgon vaknade vi och alla var lite disiga/huvudvärk det visade sig vi blivigt sövda och reskassan stulen så det blev ett antal timmar på polistationen jag och paret Alsterberg med vår allt ifrån perfekta engelska men det gjorde inte så mycket för de 2 poliser vi samtala med pratade varken engelska eller svenska så det blev italienskt tekenspråk som gällde. Därefter for vi iväg på en av de många betalmotorvägarna mot Brenerpasset efter vi betalt vid en av stationerna och skulle köra där ifrån upptäckte jag att bensinen sprutade ut från en trasig slang på min mc ytterligare timmars fördröjning och språkförbistringar innan detta problem var löst.
Onsdag vid en affär där vi handlat visade det sig att vi inte är helt ensamma om uppskatningen av paralleltvins en man stannade vid våra parkerade cyklar och frågade om vi inte kunde starta dem innan han körde klart vi gjorde det ett brett leende och tummen upp :lol: efter en del mils körande hamnade i en tysk mindre stad där drog Weine av sin kopplingsvire dock hade han reserv med sig på cykeln och efter en stund var vi åter på väg.
Resten av resan förflöt utan några problem. Regn hade vi söndag-onsdag.
 
Man tackar för reserapporten! Själv har jag precis kommit hem efter 65 soldränkta och glödheta mil genom Danmark på två dagar men det förslår ju inte långt mot herrarnas imponerande eskapader!

Fy fan för vägpirater! Skönt att höra att ni är oskadda i alla fall!

Antar att det blir lite bilder i kommande Nortonisten? :D
 

krister

Member
Hej
skönt att resan gick bra och att ni kom hem utan mekaniska konstigheter ,kommer ni till årsmötet kan vi kanske höra hela historien ..... Hans om ni åker till årsmötet kan vi kanske göra sällskap

Krister
 
Hej Krister och alla andra också :D för den delen.
Jag kör upp på fredag så om du vill kan vi sammanstråla vid Innaren norr om Växsjö som föra gången tid får jag medela sennare p.g.a. försöker övertala en kamrat att följa med han tillhör inte de morgonpigga :lol:
Kör som ni brukar så ses vi på årsmötet
mvh/ Hans
 
Top