"Innstrument panel"

Hei igjen.
Prøver meg på et nytt prosjekt, da det er lenge til våren.
Jeg har alltid vært litt missfornøyd med plaseringen av de to klokkene.
Jeg liker ikke at vinkelen man ser inn på dem er feil. Jeg liker heller ikke at de står
så langt fra hverandre som de gjør.
Planen er å prøve å få til noe i 2mm. rustfri plate.
Jeg har elektroniske klokker, så jeg trenger ikke å ta hensyn til wiren, så de trenger jeg ikke å bry meg om.
Det viktige er syntes jeg det estetiske, at ikke det blir klumpete å dumt.
Jeg har nå begynt forsiktig på en papp model for å prøve å danne meg et bilde av hvordan det kan bli.
View attachment konsåll 1.jpg
View attachment konsåll 2.jpg
View attachment konsåll.jpg
De fire hvite merkene skal symblisere varsel lampene.
Dette er første utkast, jeg har allerede gjort noen endringer. Dette kommer etterhvert,
så dette er jo bare en begynnelse, så får vi se :D

Vidar
 

camenius

Well-known member
Blir intressant att följa. :D
Bild överst: På min Atlas som jag bygger om, har jag gjort nytt fäste för mätarna för att få plats med volt- och oljetrycksmätare.
Fästet är vinklat vilket rä snyggare och gör att man ser bättre. Blir bra tror jag.
Andra bilden: Jag har på Commandon en liten konsoll som sitter mellan mätarna. Den är dock inte uppåtriktad, så den ska göras om när jag renoverar hojen (om förhoppningsvis ett år).
 

Bifogat

  • IMG_8168.JPG
    IMG_8168.JPG
    8.6 MB · Visningar: 6,297
  • IMG_8169.JPG
    IMG_8169.JPG
    7.6 MB · Visningar: 6,297
Hei
Nå har jeg kommet et stykke videre.
Jeg har glemt å nevne at det er en MK3 jeg har. Den har orginalt en liten konsoll mellom klokkene.
Det er dette festet jeg bruker til min modell.
På det nederste bilde ser dere festet .Her er to skruefester som går inn i styre kronen.
konsoll.jpg
konsoll1.jpg
konsoll2.jpg
Har et bilde til som jeg skulle sendt med nå,
men jeg får bare lagt til tre bilder av gangen :?:
Sender det i et nytt innlegg.
Vidar
 
Her kommer det siste bilde
konsoll3.jpg
Her ser dere innfestningen som jeg nevnte.
Hvorfor for jeg bare lastet opp tre bilder av gangen , er det for store (tunge) Dette siste bilde var på 1,07 MiB.
Vidar
 

Bragfjord

Well-known member
Ja det verkar bli bra, och mätare med kontroll lampor sitter mer skyddade nu, en klar förbättring Vidar!
 
Hei igjen og godt nytt år.
Nå er jeg ferdig.
Ble ikke helt fornøyd . Panelet ble bra syntes jeg, men når jeg vinklet det så mye opp som jeg ønsket
ble det et lit for stort gap mellom lykten og innstrumentet.
Da begynte jeg å se etter en vinskjerm som kunne passe slik at dette sorte hullet mellom lykten og instrumentene ikke ble så
synlige. Da fant jeg denne: https://www.ebay.co.uk/itm/Triumph-Bonneville-T100-Dart-Classic-Flyscreen-Windscreen-in-Dark-Tint/132406889704?_trkparms=aid%3D444000%26algo%3DSOI.DEFAULT%26ao%3D1%26asc%3D49129%26meid%3D8c4695c65d5c4388a41032fb3980121d%26pid%3D100752%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D131491318072&_trksid=p2047675.c100752.m1982
Den passet veldig bra. skrudde den bare direkte inn i de store boltene til lykta.
vindskjerm.jpg

vindskjerm 1.jpg
vindskjerm 2.jpg
 
Som dere ser så er styret litt for langt.
Venter på to nye speil som jeg har bestilt : https://www.ebay.com/itm/322939328581
Når de kommer tilpasser jeg det nye styret. Da er jeg ferdig :( og kan vente på våren :D

Vidar
 

Bragfjord

Well-known member
Ja visst blev det bra, och rutan som sitter fint gör nog lite nytta också! När startar produktionen till oss andra? :D
 
Top