Idag var det sol.

tr5

New member
Idag var det så fint väder att jag tog mig lite ledigt för en sväng på Commandon.
Det blev en tiomilarunda till Svaneholms slott och tillbaka.
Eftersom jag hade kameran med mig tänkte jag dela med mig lite.

En liten paus söder om Häckeberga.
12_Bild_001_1.jpg

Därifrån kom jag.
12_Bild_002_1.jpg

Ditåt ska jag.
12_Bild_005_1.jpg

Vändpunkten.
 

Kim

Administrator
Vilken fin cykel.. :) Jag tappade nästan min högra ljuddämpare på commandon sist jag var ute och åkte.. ;) Fästet bak har skakat av. Bakljuslampan skakar också sönder hela tiden.. ;)
 

Per G

New member
Samma här, höger dämp förra året, fixad med medhavd ståltråd.

Baklyktsglaset spricker ju hela tiden så det fixas till 1-2 ggr per säsong med epoxilim eftersom jag är för snål för att sätta dit mitt nya i kartong glas som jag haft liggande i flera år.

/Per
 

tr5

New member
Har inte ni isolastic??? :wink:

Jag försöker att alltid hålla mig i varvtalsspannet 4-6000 rpm för att utnyttja isolasticen bäst :roll:
Det myntet har iofs också en baksida. Efter den här turen blev hojen ganska mekaniskt högljudd och ena röret blått förbi båda krökarna. Jag bävar för att öppna och fruktar att hitta nåt liknande Hans Jönssons stötstänger.
 

Per G

New member
Kim,
Glödisen har aldrig pajat men baklyktsglaset spricker. Bara att kolla hur hela bakdelen fladdrar när den går på tomgång så förstår man varför :D

/Per
 

Kim

Administrator
Haha, måste kolla min isolastik.. Kanske kommer upp till dig så du visar kungen hur det fungerar!!!!
 
Top