Huvudströmbrytare

Magnus Jönsson

Administrator
Hej
Jag kör min cykel utan tändningslås och har istället en av/på vippströmbrytare, denna har skapat en del problem genom åren och gett upphov till en del mystiska fenomen.
Jag bytte häromdagen för fjärde gången till en brytare som ska vara "heavy duty" och hoppas att den kommer att fungera som det är tänkt.
De sista jag använt har varit av en inkapslad typ som enligt säljaren ska vara av bra kvalité, men de har fungerat 1-1,5 år och efter det har de börjat "glappa" och ge upphov till olika konstigheter.
De sista gångerna har jag ju direkt anat vad det är som skapar problemet och löst det enkelt, men de första gångerna tog det lite funderande.
Så även "enkla" komponenter kan ställa till det ibland.
/Magnus
 

Tord Ahlin

Administrator
Jag har kört samma stil i ??????? många år, säkert tjugo. Förra året gick vipparmens plast av, det enda problemet jag haft. Köpte en ny på Autoexperten för 150;- Massor av pengar för en simpel brytare. Men det måste få kosta ibland, annars blir man ståendes.
Elchemat är maximalt förenklat, en sladd från batteriet till brytaren och den brytaren försörjer allt sedan. En gång har en klåpig unge satt på den då jag varit borta men en gång är..........
 
Top