Höstnumret 2013

camenius

Well-known member
Idag distribuerades höstnumret. Förhoppningsvis har alla medlemmar numret innan helgen.
Trevlig läsning!
 
Fick bladet idag. Massor av trevlig läsning som vanligt! Läste med särskilt intresse den stora artikeln om den engelska mc-industrins försvinnande. (Har full förståelse för att bloggandet legat nere ett tag.) Minns en kommentar jag läste en gång om en amerikansk Nortonåterförsäljare (Bröderna Berliner, kanske det var?) som chockade beskrev Bracebridge Street "som att kliva rakt in i en Dickens-roman". :lol:
 

camenius

Well-known member
Kul, då vet jag att ni har börjat få tidningen!

Du har rätt, researchen till den artikeln kostade mig snudd på skilsmässa, njä men nästan i alla fall, lever ju under mild regim. Det tråkiga är bara att sista raden fallit bort på grund av den digitala omvandlingen, men antar att alla begriper av sammanhanget att där ska stå "kommer först i nästan nummer."

På tryckeriet där man tydligen också läst numret uppskattade man annat... en av bilderna på sidan 26. :oops: :shock: ...och vem klandrar killen för det?

Ha det gött!
 
camenius skrev:
På tryckeriet där man tydligen också läst numret uppskattade man annat... en av bilderna på sidan 26. :oops: :shock: ...och vem klandrar killen för det?

Ha det gött!

Italienarna kan definitivt det där med vacker design! 8)
 

krister

Member
hej
Härlig läsning ,kul att lasse gör våra tidning til klubbvärldens bästa och snyggaste ,tack Lasse

Krister
 

camenius

Well-known member
Tack Krister!! :D Sådana ord betyder mycket! Vill samtidigt ge en eloge till de medlemmar som medverkar, framför allt med tekniska artiklar eftersom tidningen utan dem skulle få en alltför tung "akademisk" tonvikt.

Du kan säkert fatta vilken skön känsla de var (efter veckors "grävande" och jagande) då datorn plötsligt fylldes av material från brittiska regeringskansliet... när rapporten från Boston Consult Group från 1970-talet rasslade in sida för sida i datorn från någon timid tjänsteman i London. :shock: :D ...det var som att puttra framåt med sidventilaren på en torr, smal, kurvig skogsväg, en solig sommardag. ...ja du fattar! :D

Det är då livet känns så där härligt rättvist!

Bjarne: Jag har fler bilder på kära Nicola på sin Vespa, men den här var den där man som betraktare enklast kunde fokusera på vespan.
 

Magnus Jönsson

Administrator
Hej
Jag väntar fortfarande otåligt på mitt exemplar här nere i mörka Småland (kollar postlådan det första jag gör), är det fler än jag som inte fått det ännu?
/Magnus
 

Taylor

New member
Tack för ett jättebra nummer Lasse. Jag är riktigt stolt att ta med det till jobbet där andra skribenter huserar.
 

camenius

Well-known member
Äras ska även övriga som medverkar! Utan dem vore numret inte så intressant och blandat med den mix av olika slags texter som ett intressant nummer behöver!

Peter, Per, Lasse: Tack!
Positiva kommentarer betyder mycket även om jag börjar bli till åren. Alla mår bra av ärligt beröm, unga som gamla. :oops:

Magnus: Om du inte fått något ex, maila mig så lägger jag ett på lådan. Något måste vara fel eftersom det gått drygt en vecka nu.
 

Bragfjord

Well-known member
Hej Lasse! Vilket "hästjobb" Du lagt ner på vår fina tidning!
Ge nu Frugan mer tid i julhelgen för Du har antagligen varit "frånvarande"
med allt jobb inför höstnumret, som är mycket bra o allsidigt. MVH.
 

Magnus Jönsson

Administrator
Nu när jag också fått mitt nr av av Nortonisten så kan jag bara instämma med alla Er andra. Tack Lasse, vilket otroligt jobb du gör, detta numret varar ju nästan fram till jul om man sparar lite :wink:
/Magnus
 

camenius

Well-known member
Tack Kim. ...och God JUL kanske jag kan passa på att skriva nu när den första snön kommit.
Har du kvar din Kaworna 250/350? I så fall har jag en liten grej till nästa nummer som jag behöver hjälp med (om du är sugen att skriva en liten text.)

För varje dag som går, kommer våren närmare!
 
Top