Höstkörning

Magnus Jönsson skrev:
Snyggt filmat och ihopklippt som vanligt :D
Nyfiken, vad är det för en "dosa" du har på högra styrhalvan?

Bromsvätskebehållare. Jag har ju Brembo-stoppare på Commandon. En konvertering utförd av förre ägaren. Grymt bett, faktiskt!

013brembo.jpg
 

Bragfjord

Well-known member
Jaha då har jag vaknat då det vankas Mc-körning, dvs. jag har inte lagt mig ännu, fördelen att vara pensionär)
Bra Bjarne! Cykeln är fin å Du fiskör inte precis utan tar ut svängarna på roliga vägar! Åka i stan i nästa filmning visar Du med all tydlighet inte är kul då Du med humor visade på att ligga bakom bussen, men sen blev det bra igen på vackra vägar!
Bromsen fram berömvärd, kör väl! Med vänlig hälsning.
 
Jo, hojarna är ju byggda för att användas. Alltför många fina järn står och samlar damm istället för att käka asfalt. Jag försöker i alla fall rasta mina järnhästar så fort tillfälle ges. En sväng på favoritvägen brukar dessutom rensa skallen. Det är som de säger; man ser aldrig en motorcykel på parkeringen utanför psykiatrikern.
https://www.youtube.com/watch?v=H8NpvfzE7ZU
 

Bragfjord

Well-known member
Helt rätt Bjarne! Du har ju fina Nortons som är mycket bra åk-cyklar och detta med kombinationen vackra/roliga vägar som Du visar, vad kan man mer begära? Fast åka i stan med yra bilister är ett vågspel, jag för min del anser mig kommit fel där det finns rödljus, vilket illustreras i Ditt filmklipp" men sen befriande ut på landsvägen! Det Du gör är motorcykel-kultur på hög nivå och detta med över 40år "gamla" cyklar, Heja Bjarne!
 

camenius

Well-known member
Håller med Brage om stadstrafiken. :)
Härligt att se det här! ...och extra kul att se hur varvräknaren hoppar.
Själv kämpar jag med vildsvin (ska skaffa jägarlicens) och annat jävelskap så milen är lätträknade i år. Blir därför inspirerad av sådant här.
 
Tack för alla glada tillrop, pågar!

Vildsvin är gott! Har faktiskt ett i frysboxen. Inget roadkill, dock. Grannarna jagar en del och förser oss ibland med både gris och gås. Frugan, som är en erkänt duktig kock, lagar en fantastisk mustig vildsvinsgryta. Helt perfekt att avnjuta så här på hösten med ett glas rött framför brasan när man varit ute en sväng på hoj.

Jo, varvräknarnålen fladdrar runt som ett asplöv i en höststorm. Den tar också lång tid på sig att gå tillbaka till noll-läget. Jag antar att jag inte kommer undan en instrumentrenovering vad det lider. Just nu finns det dock viktigare saker som står längre upp på att-göra-listan.

Apropå att köra i stan. Jag är själv väldigt förtjust i London och kollar gärna med lite skräckblandad förtjusning på den här killen:
https://www.youtube.com/watch?v=9EFMJg1bxmU
 

camenius

Well-known member
Skönt att man bor på landet! Även om jag älskar London!

Skoja inte om vildsvin! Funderar på att besöka Sergels torg och försöka hitta nån som säljer mer än tram, sub och heroinbollar, automatvapen exempelvis. JÄVLAR vad skönt det skulle vara att panga på dom vilda svinen med ett sådant! Lovar att sända dig en stadig köttbit till en vildsvinsgryta till rödtjutet.

Nån som har en ak4:a liggande? Typ.
 
Anar jag trafikrelaterad kontakt med grisarna? Eller har redaktörens indignation kanske att göra med svinens intresse för trädgårdsbearbetning att göra?
 

camenius

Well-known member
Det senare och det är så jävligt att all beskrivning av andra tas som extremt överdriven. :( :( :( :( :( :( :evil: :twisted: :twisted: :evil: :( :( :(
Sorry för off topic.
 
Top