Förgasarjävulen...

camenius

Well-known member
Tror ju inte på tomtar, troll eller andar. Definitivt inte i garaget. Men hur f-n kan en trottel sitta som fastnitad? Helt plötsligt. Bara genom att hojen står still en längre tid.

Skulle starta min gamla sidventilare som inte kördes många kilometer förra året. En kort sväng förra våren, inte mer. I år ska det bli fler har jag tänkt och har därför fixat lite med den. Dock inte rört förgasaren. Idag dags för provstart. Helt omöjligt att vrida på gashantaget. Kollar vajer och börjar sen plocka av och isär förgasaren. Och kan inte dra ur trotteln utan att trycka hårt med skruvmejseln på undersidan.

Den sitter stenhårt fast. Får ur den och upptäcker att ska jag få tillbaks trotteln måste jag verkligen trycka ner den, trots att den är inoljad. Ska jag få ner den måste jag tillgripa våld.

Lägligt nog är mitt digitala skjutmått trasigt. Får väl mäta imorgon, men hur f-n kan detta hända? Dt är som om trotteln har för stor diameter, utan att vara skitig och så vidare. Men Tord har ju fixat den till snudd på perfektion och hojen har ju gått så i många år!

Tomtar på loftet har jag hört talas om, men tomtar som jävlas i garaget?
 
Top