Eidfjordträffen för Engelska Järn

Royal

New member
Hej till Midsommar är det en fin träff för Engelska hojar den går för 32 året o jag har hört att det ska vara en kul träff med underbart läge vid Foten av Fjorden
Tänkte bryta den svenska traditionen o åka dit Norrmännen kallar Midsommar för sant Hans o tänder eldar som firande Så finns det någon som är sugen så hör av Er Åker på Torsdag kväll // Leif :motorcycle:
 

Bragfjord

Well-known member
Hej Royal! Hur var träffen? Gick det bra att åka dit och hur var vädret? Tog Du ngn. extra sväng? Fick Du ngn. med Dig?
Med vänlig hälsning.
 

Royal

New member
Hej denna träff är bland det bästa jag varit på Dom har efter 32 år på samma ställe haft alla Engelska märken samlade
O skicket på dessa Järn ser man inte många av i detta land Som det inte var nog med Vincent Spitfire Norton Ariel Rocket 3 Trident o resten
Så satt jag vid Tältet o hörde ett känt ljud o se då kom det en Norton Manx det säger lite om mångfalden på denna Träff
Ska garanterat dit nästa år igen /// Leif
 

Bragfjord

Well-known member
Hej Royal! Trevligt att höra att träffen var bra. Ang. förgas. flödar, i senare nr. av Nortonisten finns en artikel som grundligt undersökt detta, tex. att flotör nål i stål var sämre en den i plast ang. flödning om jag uppfattat det rätt, kolla.
 
Top