Detta med bilder igen, suck

Tord Ahlin

Administrator
Hallå, jag provar igen nu får vi se hur det går. ;; EDIT Har skrivit till vår support och börjat bearbeta dem gällande bildbehandling. ;; EDIT
EDIT Hållut alla, nu håller de på och ändrar så uppskalningen fungerar, hoppas hoppas.
 

Magnus Jönsson

Administrator
Hej
jag tror att det som till viss del gör det lite knöligt och rörigt är att forumet anpassar sig efter bildens bredd och höjd och skapar alldeles för stora bilder med rullningslist som följd.
Går det inte att få det att hantera bilderna tvärtom? D.v.s forumet skalar om bilderna till en förutbestämd storlek så att alla bilder visas med samma storlek? alternativ sparar ner dom i ett separat bibliotek samtidigt så att man har möjlighet att öppna dom i ett separat bildvisningsprogram och zooma där vid behov.
jag tror att en sån lösning skulle göra bilduppladdningen enklare och ge forumet ett snyggare, enhetligare utseende.
Önskar alla en skön midsommar!
 

Kim

Administrator
Är det bara jag eller? Men nu verkar det fungera bra med bilder! Bra jobbat Tord! :D
 

Magnus Jönsson

Administrator
20150619_122609.jpg
Och det verkar även funka smidigt ifrån mobilen, toppen!
Bilden visar var vi regnskyddade midsommarmaten i år, snygg fond till den tycker jag :D
 
Top